Pagina's

24 juli 2020

wie wat bewaart heeft wat



Kijk, dit kistje vond ik op straat. Er ligt wel vaker afgedankte troep bij de ondergrondse afvalcontainer. Soms heel veel zodat je er niet meer goed bij kunt om je vuilniszak erin te dumpen. Ergernis. Maar deze keer lag er ook dit kistje.....


37 x 23 x 5 cm.

Zag er verder goed uit, leeg, alleen wat lijmresten aan de binnenkant. Ik nam het mee, maakte het schoon en verwijderde de lijmresten. En de binnenkant beplakte ik met een restje plakplastic dat ik nog had. Wie wat bewaart heeft wat.




Ik zocht al een tijdje een tas of zoiets, voor wat schilder- en tekenspullen. Een soort reis-schildertas. En dit kistje is wonderbaarlijk precies goed. Mijn kleine schilderbloc past er precies in, naast een reis-waterverfdoosje. Het oprolmatje voor penselen en potloden was iets te groot, maar ik knipte er met een schaar een stukje af. En gesloten is het kistje een stevige ondergrond voor op schoot. Gewoon een geschenk uit de hemel, dit kistje.

Update tomaten kweken op balkon: gaat goed!
Ik heb tomatenplanten opgekweekt van de schijfjes biologische cherrytomaatjes die in een pot aarde ontkiemden. Zeven. Ze hebben alle zeven een eigen pot. Ze zijn inmiddels zo'n 70 à 80 cm hoog. Ik heb keurig steeds de 'dieven' verwijderd. Alsof ik verstand heb van wat ik doe. Allemaal gegoogled natuurlijk. Er zitten nu gele tomatenbloempjes aan. Ik vond een oude fles Pokon. Wie wat bewaart heeft wat. Twee planten heb ik ermee gevoed. En ze leven nog. Dus ik heb het goed gedaan. De andere vijf krijgen dus binnenkort ook een extraatje te eten.


23 opmerkingen:

  1. Dat is een mooi kistje wat je gevonden hebt en precies op tijd. 😉
    Toch snel de MRI-scan. Fijn dat een mondkapje in de bus mee viel.
    Leuk he, als je tuintje op balkon het goed doet. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wonderlijk hoe alles precies in dat kistje past, hè. Mondkapjes zullen toch wel gewoner worden in het straatbeeld, verwacht ik. Ja, ik geniet echt van mijn balkon.

      Verwijderen
  2. Ik denk dat dat kistje ook echt bedoeld is voor schilderspullen. Mooi dat je het tegenkwam. In Duitsland heb ik tijdens de vakantie een mondkapje gedragen en dat wende idd snel. De tomatenplantjes zien er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoiets dacht ik ook, Willy. Misschien tubes verf. Er heeft denk ik schuimplastic in gezeten, vandaar de lijmresten.

      Verwijderen
  3. Nou ja zeg,wat een vondst, dat verfdoos je wat precies past! Sterkte met je knie, hoop dat je snel meer weet en er wat aan gedaan kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat kistje en dat je het goed gebruiken kan. Ik wens je sterkte met je knie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me eigenlijk een echt schilderskistje.. maar wél heel toevallig dat jouw spulletjes er zo mooi in passen zeg! Fijne vondst! :-)

    Bloemetjes worden tomaatjes dus dat gaat heel goed zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zat wat glitter op het kistje. Er hebben misschien hobbyspullen in gezeten. Ja, de bloemetjes zijn er al, nu de bijtjes. :)

      Verwijderen
  6. Judy what a great find...Just perfect for art supplies. Hope all goes well with your knee. We here have just had a mandate to wear a mask when out in public. If it slows the virus spread I am for it. Enjoy those tomatoes friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Debbie! Here masks are only mandatory in public transport. But there is debate going on about wearing them in busy places, like markets and shops. If it helps I am for it as well. People don't practise social distancing sometimes. Stay safe, my friend!

      Verwijderen
  7. Dat kistje lag op jou te wachten! Sterkte met je knie en ja, de mondkapjes zijn niet leuk, maar alles went.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat kistje maakt weer veel goed! De overeenkomst met het mondkapje; je kunt ze allebei dragen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt er een gevonden schat van gemaakt, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zal blij zijn wanneer we buiten mondkapjes gaan dragen. Bij mij speelt vooral het psychologische aspect. Ik probeer nog steeds de anderhalve meter aan te houden, maar voel me op een paar mensen na de enige. Wat een mooi kistje. En de inhoud, wat heerlijk. Schilder je vaak buiten? Toen ik de cursus illustreren volgde was het 1 van de opdrachten. Het is leuk, voelt wel onwennig. Wat lief en mooi zijn die gele bloempjes, hè? Aan mijn tomatenstruikje zitten nu 3 groene tomaten, groter dan andere jaren en al een poosje groen. Ik las ooit op een blog van jou dat je vroeger een tuin had en dat je je ingelezen hebt over voeding geven aan een tuin. Ik geef mijn tuin nooit voeding. Wil er wel iets meer van weten. Heb jij een tip voor een goede website?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier ook, de anderhalve meter wordt een zeldzaamheid.
      Vroeger wel buiten geschilderd in een groep, maar dan moet je ook je eigen water meenemen. Dat past niet in dit kistje. Maar dit zou handig zijn om mee te nemen als ik ergens ga logeren.
      Heb je een mailtje gestuurd. Ik heb geen website, maar met googlen kom je een eind. En voeding is voor tomaten in een pot wel nodig heb ik gelezen ergens. Voor de tuin niet zo, denk ik.

      Verwijderen
  11. Ik denk dat het kistje ook ooit voor kwasten en dergelijke in gebruik is geweest. Ex had er exact 1. Ik kan me van vroeger nog herinneren dat mensen 1 keer per maand hun oud vuil op straat zette, ik heb heel wat kilometers gefietst. Met kinderwagenonderstellen, klokken, boeken, zelfs een kastje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo ging dat vroeger. En ik heb er ook vaak dingen meegenomen. Maar nu moet je ervoor betalen, voor het ophalen van grof vuil. Vandaar dat het illegaal gedumpt wordt. Maar aan de andere kant: er zijn veel meer kringloopwinkels gekomen.

      Verwijderen
  12. Wat een leuk kistje. Mooi dat juist jij dat vond en zo goed gebruiken kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een bijzondere vondst, dat kistje! Ook omdat het zo mooi past voor je spullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb dat vaker dat ik iets nodig heb en het gewoon vind. Op vakantie was ik ook weer bezig met mijn creatieve fotoalbum en het leek mij leuk om thuis van die blauw puzzelstukjes erbij te plakken en wat denk je? De volgende dag tijdens het bezoeken van een dorpje allemaal van die puzzelstukjes.
    Nou ja is wel iets kleins natuurlijk maar zo toevallig. Nu ben ik wel een grondkijker en vind altijd van alles.
    Ik hoop dat er nu wel snel een oplossing komt voor je knie, wat erg toch dat je zo lang moet wachten. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dook maar even je archief in van oude berichten want bij de nieuwe kan ik niet reageren. Internal Server Error Error 500 dat zag ik staan. Geen flauw idee wat dat betekent hoor. En soms vind je best wat moois op straat en dan het een tweede leven is ook weer wat waard. En bij daar gaan we weer had je ook mooie momenten in de natuur en een wandeling doet altijd wel goed en soms kan de natuur je ook troost en kracht geven om door te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.