Pagina's

28 februari 2021

ondertussen in mijn bubbel ...



...gaat het goed. Het kabbelt.

Ik vermaak me met wandelen, schilderen en rommelen in huis. En ik laat alleen maar toe wat de gemoedsrust niet verstoort. En dat is vooral me afschermen voor het nieuws. Ik werd zo boos van al die ontevreden mensen, die voorrang willen bij vaccineren of helemaal genoeg hebben van de regels. En allemaal naar de rechter. Het is de adrenaline niet waard. We hebben het allemaal moeilijk. En we zijn allemaal zielig. En we moeten allemaal een manier vinden om ermee om te gaan. En wachten.

Ik stort me op de natuur. Nee, ik trek niet de bossen of parken in. Als ik dat zou willen doen moet ik met het ov. En tja. Als je een auto hebt heb je een bubbel op wielen. Maar ik heb geen auto. Ik moest onlangs mijn NS abonnement verlengen. Ik heb het hele afgelopen jaar geen trein van binnen gezien. Maar hopelijk komend jaar wel. 

Nee, ik creëer mijn eigen groen. In de vensterbank staan stekken. En kijk eens hoe ver mijn avocadoplant gevorderd is in twee maanden. Hier zie je de methode die ik gevolgd heb.




Op mijn balkon hebben de viooltjes de kou overleefd. Alleen de witte is door blijven bloeien, de paarse is gestopt. Maar met een steeds krachtiger voorjaarszonnetje hoop ik dat ie snel weer zin krijgt om te bloeien.

Binnenkort ga ik de lathyrus zaaien, die ik kreeg van Hélène. Het was zo heerlijk vorige jaar om tussen de tomatenplanten op mijn balkon te zitten. Ik zie nu al voor me hoe ik deze zomer tussen de geurende lathyrus zal zitten. De voorpret is nu al groot. 

Dat was het. Mijn nieuws. Leven in zen-stand.
Als toegift een IJsselfoto.
Hou je haaks!


34 opmerkingen:

  1. Hee, dat is fijn om weer wat van je te horen, Judy. En ik ben het zo met je eens wat betreft die voorrang/rechtermensen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zo bijzonder om te lezen hoe ieder zijn eigen manier vindt om de dagen door te komen. In oplossingen denken en niet in problemen. Ik ben de laatste dagen veel bezig in en om het huis, wissel binnen en buiten af maar ook de etages in huis. Veel opruimen en plek maken maar ook dingen regelen voor onze paar dagen Limburg. Het idee dat ik daar morgen zal zijn en kunnen wandelen (met ezels) heerlijk. Ik ben benieuwd naar je lathirus hoor. Ik had hyacinten in de kas gedaan en dat rook zo heerlijk. Heb daar gezeten met thee en een happinez en kwam helemaal tot rust. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt me zo'n plezier gedaan met de lathyrus! Terwijl de gedachte nog in mijn hoofd speelde, lagen ze al in mijn brievenbus. Je bent een schat! En o die voorpret. :) Veel plezier met de ezeltjes!

      Verwijderen
  3. Wat klinkt je blog ontspannen.Heerlijk toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat doe je heel goed! Weg van het nieuws en de negativiteit. Op zoek naar dingen die een mens gelukkig maken en zo dichtbij kunnen zijn. Ik zie je al zitten op het balkon in je eigen bloeiende bubbel. Hou vol, het komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed om de nare, gekke wereld buiten te sluiten. Geniet van het mooie om je heen.
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het alleen al zalig om deze tekst te lezen.. word er ook helemaal zen van! Je hebt groot gelijk.. als het kon 'miste' ik ook al het nieuws.. maar ja.. ik heb een man in huis die het liefst ál die praatprogramma's ziet.. verschrikkelijk! Als het effe kan zit ik boven.. in de pc-kamer hahahaa! We zitten gelukkig wél op één lijn.. stel je voor dat je beiden anders over die maatregels en het nut ervan denkt..! daar krijg je ruzie van!
    Ik kreeg vorige week een mailtje van m'n oudere zus, die de hele tijd nogal laconiek deed.. zij en haar man hebben de afgelopen 4 weken doodziek gelegen van corona.. zo kan je er ook achter komen dat je het beter niet krijgt..! ;-) Ik blijf wel voorzichtig hoor.. net als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi dat ik de zen kan doorgeven. Het heeft me wat moeite gekost om erin te komen. :) Die praatprogramma's waarin al die mensen de ruimte krijgen, die dragen volgens mij alleen maar bij aan de groeiende ontevredenheid in dit land. Waarom moet iedereen zo nodig overal inspraak in krijgen? Je komt toch niet onder de maatregelen uit. Pfff... terug naar zen. :)
      Ik ken ook mensen die ziek werden. En met soms nare restverschijnselen. Hoop dat het goed gaat met je zus en haar man. Blijf maar lekker in jullie wandel-modus, ik geniet mee!

      Verwijderen
    2. Ja joh.. zó belachelijk dat ál die lui hun plasje erover moeten doen.. tot zelfs aan mensen toe die er totáál geen verstand van hebben, maar gewoon ook aan die tafel zitten.. bah, word daar zó onrustig van! Ik kijk er liever niet naar.. we zitten met dat virus en door die maatregelen en de prikken komen we er hopelijk voor het grootste gedeelte vanaf, zodat we eindelijk weer terug kunnen naar het oude normaal. Daar ga ik vanuit.. en verder gezeur erover is zó onnodig, want daar schiet niemand wat mee op.

      Verwijderen
    3. Precies: onrustig. Ik snak naar een beetje solidariteit. En de prik.

      Verwijderen
  7. Fijn om te horen dat het goed gaat Judy! Ik herken wat je zegt over alle negatieve energie die om ons heen is. Soms kan het je gaan leiden en dan is het zaak om balans te vinden.
    Geweldig dat je avocadoplant het zo goed doet, hij heeft 't duidelijk naar z'n zin bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geniet van jouw wandelingen daar in het hoge Noorden!

      Verwijderen
  8. Hee wat gaaf die avocadoplant, dat wil ik ook nog gaan proberen. Ja, ik probeer ook zo’n beetje mijn gang te gaan in mijn bubbel, en niet teveel naar het nieuws te luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto en gezellig bericht. Zutphen. We komen er af en toe en fotograferen er ook graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Judy, hang in there, once these vaccines get distributed life will get better - I know how you feel, I long to get on a train to the beach (Brighton), I miss everything about the freedom to walk down a crowded street looking in shop windows, people watching, eating an ice cream outside in the sun and watching the tide come in whilst sitting on the hot pebbles. It will happen again - like you I am going to grow green things, it keeps us connected and happy - that and painting :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Betty, nice to see you here! Love the picture you paint about going to the beach! I remember the pebble beach of Brighton very well! One day... The UK lead the way regarding vaccination. Green and painting, a happy combination!

      Verwijderen
  11. Fijn, even een bericht van jou te lezen, en nog veel beter, je afwezigheid hier en van de rest van al dat oeverloze gezwam, heeft je gebracht wat je graag wilde. Zelf volg ik het ook niet, ik lees 's ochtends de krant, maar sla al die meningen over, maar probeer op de hoogte te blijven van het wereldnieuws. En heerlijk dat de lente in aantocht is, al het mooie groei en bloei dat de kopjes voorzichtig opsteekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi verwoord!
    En leuk die avocado, dat ga ik ook eens proberen....
    Groetjes en fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, je moet de dingen doen op jouw tijd en op jouw manier.. dat gaat altijd het beste. Maar soms zijn er allerlei factoren die de boel verstoren, helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet laten verstoren, Elisabeth! Maar het is een hele kunst.

      Verwijderen
  14. Ik herken het streven om niet toe te laten wat je gemoedsrust verstoort. Ik wil dat ook wat meer en beter gaan doen. Jouw aanpak klinkt me zo aangenaam rustgevend in de oren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik al zei: het is een kunst, maar met een beetje oefenen lukt het vast.

      Verwijderen
  15. Hee Judy! Fijn weer even hier iets van je te 'horen', en een mooie IJsselfoto als toegift te zien - ik mis de rivier. Je lijkt je ritme zo gevonden te hebben, in je eigen bubbel, en daar gaat het om. Geluk, rust, peace of mind... het zit allemaal IN jezelf. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik nu weer een beetje in blogritme kom, komen er vast nog meer IJsselfoto's! Peace of mind kostte me om allerlei redenen moeite, maar ik ben er, en hoop er te blijven!

      Verwijderen
    2. Dat is fijn om te lezen Judy!

      Verwijderen
  16. Allereerst wil ik zeggen dat ik altijd erg geniet van je IJsselfoto's. Verstandig om je af te sluiten van teveel ergernis, doe het op jouw manier. Wij lezen geen krant meer en kijken alleen het acht uur journaal. Al die verdere programma's met de zogenaamde deskundigen hoeven wij niet te zien. Gelukkig houden wij veel van lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.