Pagina's

09 september 2017

mijn blog krijgt langzaam vorm


Langzaam wordt het wat.
Wat gaat er een hoop tijd in zitten, om achter de schermen de boel zo in te stellen dat het er aan de voorkant acceptabel uitziet. Het is soms echt speurwerk.....
Nu ben ik gek op detective-verhalen, dat scheelt. En soms voel ik me een echte Poirot om uit te vinden waar de fout zit, als er iets onverwacht anders uitpakt dan bedoeld. De grijze cellen knarsen af en toe. Ook is het vaak gewoon een kwestie van eindeloos uitproberen hoe je iets mooi moet krijgen: het juiste lettertype, de mooiste kleuren, de beste indeling.....

Er zullen nog wel meer aanpassingen komen. Zal ik wel of niet knoppen voor delen toevoegen? Een like-knop heb ik wel toegevoegd..... en weer uitgezet omdat het aan alle kanten haperde. Zucht.
Het onderhouden van blogs, website, facebook en etsy is voor mij wel genoeg. Daar komt ook nog het volgen van een aantal mede-schilders en -bloggers bij. Bloglovin' vind ik daarom wel weer handig, als overzicht van blogs die ik leuk vind. Dat contact met anderen, al is het dan in cyberspace, vind ik het leukste van bloggen. Hoe dat met dit blog zal gaan, ik heb geen idee. Ik verwacht niets, en zie vanzelf wel hoe het zich gaat ontwikkelen.

Op internet vond ik social media buttons die me aanspraken, alsof ze met potlood zijn getekend (zie onderaan bij Links). Ik heb er zelf nog een paar bijgemaakt met het fotoprogramma Paint.net. Ook de aanhalingstekens voor een quote heb ik daarmee zelf getekend. Zo komt er een beetje eenheid in hoe het blog eruitziet, hoop ik.

De pagina 'Over mij' is af. Wikken en wegen wat ik erin zou zetten, maar ik ben er wel tevreden over nu. En nu kan ik gaan nadenken over wat ik allemaal op dit blog ga zetten. Ik heb al verschillende verhalen en foto's in mijn hoofd.

Ineens viel me iets op. Ik merk dat ik een voorkeur heb voor HET blog, maar de meeste mensen schijnen DE blog te gebruiken. Gelukkig is het allebei goed volgens de site van Taalzeker. Ik hou het bij HET, dat voelt voor mij goed.

Fijn weekend!

De blog of het blog?
Zoals ik al zei, kan het allebei. Er zijn mensen die zweren bij het blog (of het weblog), omdat het afkomstig zou zijn van logboek, dat een het-woord is. Aangezien er geen boek meer te bekennen is in het woord blog, volg ik liever de massa: de blog heeft 49.600.000 hits op Google, het blog slechts 750.000. Natuurlijk is Google niet heilig, maar het geeft wel aan dat de blog vertrouwd klinkt.
Kortom, kies wat je het meest aanspreekt, maar wees wel consequent.
TAALZEKER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.