Pagina's

04 september 2017

maandagochtend



De scholen zijn weer begonnen. Ik hoor de kinderen op het schoolplein om de hoek. Er staan weer auto's op de stoep voor mijn flat geparkeerd: ouders die hun kinderen naar school brengen.
Ik ga boodschappen doen. Op maandagochtend zijn de meeste winkels in de binnenstad nog dicht. Behalve Albert Heijn, Kruidvat en Hema. Er heerst een weldadige leegte in de anders zo drukke winkelstraten. De zon schijnt. Het begin van een nieuwe week. Ik geniet.....


Ik moet nog steeds een stukje schrijven voor het hoofdstukje Wie ben ik. Wat willen andere mensen van mij weten? Of: wat wil ik over mezelf kwijt? Met mijn belangstelling voor astrologie geef ik Mercurius de schuld dat het stukje nog niet uit mijn toetsenbord wil komen.

Ik neem een binnendoor-straatje op de terugweg. Een straatje tussen de winkels door. Achterkanten van winkels, grafitti op de muren. En ineens, als ik omkijk, zie ik een lijnenspel van verticalen. Duivengang heet deze steeg. Deventer heeft meer van die mooie namen voor onooglijke steegjes: Treurnietsgang, Spinhuissteeg, Vijgeboomgang.

Nu maar proberen het stukje Wie ben ik? te schrijven. Mooie week gewenst!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.