Pagina's

19 december 2023

gekke poezen



Vooropgesteld, ik ben niet dol op poezen, ben er allergisch voor. Ik ben meer een hondenmens. Maar het zijn wel gekke beesten, die poezen. Ik fotografeerde in de loop der jaren een serie gekke poezen.

Dit is een nieuwe. Hij woont hier nog niet zo lang. Hij heeft een halsband met een tracker om waarmee zijn baasje kan zien of hij voor de deur van de flat staat om naar binnen te mogen. En als vrouwtje de honden uitlaat, loopt de poes gezellig mee. 
Nu zag ik hem in de Hema. Lekker warm daar bij de ingang.

Het leek me leuk om de gekke poezen van mijn blog eens op een rijtje te zetten.





Deze witte poes hing altijd rond bij de viswinkel. En scoorde af en toe een stukje vis.





Deze rode kater zit, als ie de kans krijgt, altijd in de bloembak voor dit raam. Hij wordt gevoerd door deze mensen, zijn etens- en drinkbakje staan onder het raam. Maar hij komt nooit binnen.





Deze zwartwitte poes was lange tijd de buurtpoes. Ik zie hem al een tijd niet meer. Zijn favoriete plek was voor de Dirk supermarkt. Mensen dachten dat hij een zwerfkat was en kochten kattenvoer voor hem. Maar hij woonde gewoon om de hoek.

En de poes hieronder woonde tegenover mijn flat. Een ware evenwichtskunstenaar, daar op dat randje van het balkon twee hoog. 


13 opmerkingen:

  1. Oh, en ik ben DOL op poezen! Dus ik heb behoorlijk schik in deze blogpost...
    Wat een leuke foto's van te gekke poezen! Ze zijn zo heerlijk eigenwijs en doen hun eigen zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke serie poezen en ze poserenden ook nog mooi! Maar ik heb ook veel liever een hond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben ook helemaal geen katten mens maar vind je foto's wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo allemaal bij elkaar als een thema. :-) Je ziet zo vaker katten om te fotograferen dan honden denk ik.. ze gaan zo heerlijk hun eigen gangetje hè.
    Ik ben ook wel meer een hondenmens, maar al m'n zussen hebben katten (gehad) en die vind ik ook wel lief hoor.. verzorg er geregeld als m'n jongste zussie (en haar dochters, die hebben er op hun eigen adressen ook) op vakantie is. Ooit hadden we een aanlopertje.. een kitten die daar achter ons vorige huis zwierf. We wilden 'm al bijna proberen te houden.. bleek vriendlief allergisch voor katten! Is ie gelukkig overheen gegroeid, anders was het op visite gaan bij m'n zussen voor hem een no-go geworden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij is het nooit overgegaan, ik kan bij sommige mensen echt niet naar binnen.

      Verwijderen
  5. Ik ben ook geen poezenmens, maar je foto's zijn leuk. Twee van onze kinderen hebben een poes en ze sturen regelmatig foto's, dat vind ik dan wel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk!!!!! Ik hou veel van poezen. Ik vind dit een geniaal idee om dit blogje te maken. En wat zie je veel poezen onderweg. De foto's zijn prachtig en de verhaaltjes erbij, mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook niet dol op poezen maar ze willen altijd op mijn schoot zitten. Leuke foto's van die eigenwijze beesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke foto's. Zo te lezen is onze "ontbijtkat"niet dee enige,die bij een ander schooit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hou wel van poezen, maar ben net als jij allergisch. Honden werden het dus bij mij. En ik heb ook een hele map vol gefotografeerde poezen. Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke serie is dit en nee ik ben ook geen poezenmens, maar vind ze wel leuk om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook meer van de honden, maar kan ook genieten van leuke poezenfoto’s. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.