Pagina's

21 december 2023

kerst­versieringen



Dit is mijn kerstuitstalling van dit jaar. Ik heb op mijn kastje naast de tv een plekje waar ik iets kan neerzetten. Door het jaar heen staan daar wisselende dingen: een schilderij, een vaas bloemen of een of ander ornamentje.

Het papieren kerstboompje maakte ik dit jaar, de kleine houten huisjes kocht ik een paar jaar geleden en vond ik laatst weer terug. Ik zei nog: ik koop niks dit jaar. Maar ik viel voor de houten kerstboompjes, ik vond ze er goed bijpassen.

Wat ik vaker doe, omdat ik geen levensgrote kerstboom kwijt kan, is een ballenbak maken. Zo 'hergebruik' ik mijn oude kerstballen. Dit jaar werd dit dienblaadje mijn ballenbak. Ooit gekocht in Zeist, wit geverfd met een gouden accent bij de handvaten. Precies geschikt voor mijn wit-gouden kerstthema van dit jaar.




Het leek me leuk om een aantal kerstversieringen van eerdere jaren te memoreren. Vorig jaar vulde ik een witte schaal met donkerrode ballen. En een ander jaar was een mooie matglazen schaal gevuld met vintage ballen. Helaas zijn die ballen gesneuveld toen ik een bak uit mijn handen liet vallen.
Ik droogde ook een keer sinaasappelschijfjes en maakte daar een versiering van. Een jaar later deed ik hetzelfde met citroenschijfjes.



Een paar jaar geleden kocht ik voor een habbekrats dit houten kerststalletje hieronder.
En daarnaast zie je het koekhuisje dat ik vorig jaar in elkaar freubelde.


Een ander jaar haalde ik deze oude kerstverlichting uit mijn jeugd uit de mottenballen. Hij deed het nog, en ik maakte deze foto. Ik heb ze daarna wel weer in de doos gedaan. 




En drie jaar geleden vond ik bij de kringloop deze engeltjes om in een kerststukje te steken. Ik ontdeed ze van hun ijzerdraad en hing ze op aan onzichtbaar draad. Ze hangen dit jaar weer voor het raam. 

22 opmerkingen:

  1. Jij zou een korte cursus kunnen geven over versiering met oud ,kringloop of zelfgemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die kleine versieringen of tafereeltjes vèèl leuker dan een overdadige kerstboom!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt leuk. Je tafereeltje ( mooi woord, Elizabeth) van dit jaar, maar ook de versiering van andere jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie en sfeervolle versiering in je huis. Ik snap dat je daar van kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook niet van overdadig versieren. Het is een mooie uitstalling. Al ruim 35 jaar versier ik planten, schalen of potten. Dit jaar is het heel karig. Door alle ellende in de wereld op dit moment kan ik mij er niet toe zetten om te versieren. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat herken ik, het hoeft dit jaar ook niet uitbundig van mij. Vandaar het wit.

      Verwijderen
  6. Mooi van eenvoud! Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eigenlijk vind ik dit heel sjiek, veel mooier dan een kerstboom!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, zo krijg je echt de kerstsfeer in huis, het hoeft niet allemaal zo uitbundig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héél smaakvol en creatief, die schalen! En dat eerste tafereeltje vind ik ook prachtig.. het past ook echt bij jou denk ik.
    Net als de overdreven grote rode boom die hier weer verrezen is bij mij past hahahaa!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, de eenvoud ook. Ik hou ervan, maar bij mij wordt het toch een bonte ker(st)mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Judy, I love your decorations - especiall the paper Christmas tree you made and the wooden ones too - such a lovely collection :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit vind ik zo leuk, terugkijkblogs over kerst. Ik geniet er erg van. En het tafereeltje op de eerste foto is prachtig, zeker met de houten bomen erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi, je kerstuitstalling van dit jaar. Het papieren kerstboompje en op die houten kerstboompjes ben ik helemaal verliefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellige en mooie versiersels. Lekker rustig, niet te veel, maar wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van zulke kleine, fijne en eenvoudige versieringen word ik heel blij! Prachtig! Meer heb je niet nodig... ik wens je fijne dagen Judy!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk om de kerst schalen van afgelopen jaren te zien :) Je maakt er elk jaar een gezellig tafereel van! Fijne kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful display of your 'old' Christmas scenes , really show your creativity . Wishing you a wonderful Christmas 2023 .

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.