Pagina's

14 december 2023

piep



Maandag was kleindochter hier. Vier maanden nu. Al weer een heel stuk gegroeid maar ook nog zo piep. Ze kan heel hard huilen, maar ook heel erg lief lachen. En dan windt ze iedereen om haar vingers. De foto's en filmpjes die ik regelmatig toegestuurd krijg, zijn zo lief. 

Ik kreeg een zelfbouwpakket om de vogeltjes op mijn balkon te voeren. Piep op een andere manier. Je moet vogelpindakaas in de holtes van dennenappels smeren en dan door een bordje vogelzaad rollen. Ook zonder zo'n bouwpakket makkelijk zelf te maken. Toen ik ze wilde ophangen, zaten de zwarte meesjes al te kwetteren in de boom. Het duurde even voordat ze die nieuwe dingen vertrouwden. Maar het lijkt erop dat ze het erg lekker vinden.


12 opmerkingen:

  1. Dubbel genieten. Je kleindochter en iedere dag de vogels

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat dacht ik ook: twee keer genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig dat je kleindochter op bezoek was. Genieten van zo’n piepklein meisje met alle emoties. Dat met die dennenappels ga ik ook proberen, leuk idee. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je kleindochter op bezoek was, echt genieten! En de vogels hebben het maar goed bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk om zo te kunnen genieten van je kleindochter! Vogelpindakaas in denappels is een goede tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee, die dennenappels.
    Gezellig zo'n piep-kleindochter, zo leuk/lief die lachjes hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, die kleintjes kunnen dat hè, iedereen om hun mini-vingertjes winden..! :-) Lekker van genieten.. ze zijn véél te snel groot altijd.

    Wat een leuk idee van die pindakaas-dennenappels! Het is wel speciale pindakaas hè, voor die vogels? de onze is te zout of zo toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt en klopt. Ja die pindakaas is speciaal voor vogels, maar dat kun je tegenwoordig overal wel kopen.

      Verwijderen
  8. Wat is een kleinkind toch fijn hè. Echt genieten. En wat leuk dat de vogels steeds even komen eten. Ook gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee, dennenappels door de vogelpindakaas rollen en dan door vogelzaad. Ga ik hier ook eens proberen! En heerlijk lijkt me dat, zo'n klein lief poppetje in huis 🩷

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, zo'n kleine kleindochter, geniet er maar van Lies. Ik vind het nog steeds een zegen dat ik kleinkinderen heb gekregen alhoewel ik het jammer vind dat ze al zo groot worden. Het zal een gezellige boel bij jou op het balkon worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kunt zo genieten van een kleinkind hè...
    Wat een leuk vogelpakket heb je gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.