Pagina's

10 december 2023

het stond in de sterren



Zaterdagochtend om ongeveer half 8 zag ik het al. De Maan en de planeet Venus stonden vlak bij elkaar aan de hemel. En allebei zo mooi zichtbaar, daar boven het silhouet van de kerk. In de astrologie is een samenstand van deze twee hemellichamen een voorbode van vriendelijke dingen. Dus de dag begon veelbelovend. Op de foto hieronder zie je hoe drie kwartier later de dageraad de hemel kleurde, en de Maan en Venus niet meer te zien waren.  

Ik ging die ochtend de stad in en had al een heel gezellig kopje koffie op mijn gebruikelijke plek achter de rug. Ik liep goedgemutst op weg naar huis, toen mij een gearmd echtpaar tegemoet liep. En ik dacht: ik ken die vrouw. En toen ik nog eens keek in het passeren, dacht ik: die man komt me ook bekend voor. Waarvan ook weer? Nog nooit in levende lijve gezien deze mensen, maar ik herkende ze van haar blog. Dus ik riep: Marthy? En ja hoor! Nou moe! Ze deden een weekendje Deventer!

Dat vroeg om nog een kopje koffie in een nabijgelegen gelegenheid. En we hebben heel genoeglijk gekletst. Alsof we elkaar al jaren kenden. 

Ik wist dat het een leuke dag zou worden!


22 opmerkingen:

  1. Zo'n ontmoeting is heel leuk. En wat frappant dat het al in de sterren stond. Ik las bij Marthy ook al een leuk verslag van gezellig Deventer. Misschien gaan wij binnenkort ook eens die kant op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou die sterren moet je met een korreltje zout nemen, maar toevallig had ik die die ochtend net gefotografeerd. Leuk dat je naar Deventer komt, er is veel te zien. Volgend weekend het Dickensfestijn, dus dan is het extra druk. En misschien herken ik jou ook op straat! :)

      Verwijderen
  2. Wat leuk zeg, zo'n toevallige ontmoeting. En dan nog wel in het mooie Deventer. Ik ga nu meteen even bij Marthy kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik las het al bij Marthy, wat ontzettend leuk om elkaar zo op straat te ontmoeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat toevallig! dat stond écht in de sterren geschreven! :-) Ik ben ook weleens heel toevallig een paar andere bloggers tegen gekomen, twee keer zelfs, maar die had ik al eerder in het echt gezien, dus dat ging niet zo twijfelend hehe.
    De luchtfoto's zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zij herkenden jou waarschijnlijk! Ik sta niet met mijn hoofd op mijn blog, dus niemand kan mij herkennen. Wel heel leuk, zo'n ontmoeting. Want je kent mekaar toch. Ik zou jou ook onmiddellijk herkennen! En vriendlief en Jaxon!

      Verwijderen
    2. Ja ook, maar er was in die tijd een blogmeeting geweest.. kon je de mensen achter de blogs eens in het echt zien.. ik ben daar naartoe gegaan. dat vond ik wel leuk. Dus we hadden elkáár al eens irl gezien. Ik zou jou ook niet herkennen natuurlijk.. op die toevallige spiegelingen in een raam-foto's hier op je blog zie je dat niet zo goed hahaha! Maar inderdaad.. je kent elkaar best goed.. het voelde bij élke blogontmoeting (ook die afgesproken waren) altijd meteen vertrouwd.

      Verwijderen
    3. Wat leuk! Ik heb zoiets ooit gehad met een forum van destijds. Bij elkaar komen bedoel ik.

      Verwijderen
  5. Prachtige zonsopgang!
    Wat een geweldig moment om elkaar zo te ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een geluk hadden jullie. Ik zei dat net ook tegen Marthy. Heel gezellig lijkt mij dat, als je elkaar zo tegen het lijf loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Dat had ik ook een keer tijdens een busreisje naar Noorwegen. Bij het instappen herkende iemand mij van de blog. Zo leuk. Ze hebben de hele reis voor of achter ons geeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk is dat, dat je elkaar eigenlijk al best wel goed kent via de blogs.

      Verwijderen
  8. Dat jullie elkaar herkenden. Echt, wat leuk. En het klikte ook in het echt. Wat mooi is dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat apart. Tegenkomen en ook herkennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzondere dag. Mooie luchten en een leuke ontmoeting. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk zo'n onverwachte ontmoeting, eigenlijk kennen we elkaar
    allemaal een beetje door het bloggen. Mooi ook dat het voelde alsof jullie elkaar al jaren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Judy, wij hebben het er nog over, de toevalligheid en hoe leuk we hebben zitten praten. Vandaag weer genoten in je prachtige stad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was supergezellig, om zo ineens met elkaar in levende lijve te kletsen!

      Verwijderen
  13. Zo'n leuk verhaal is dit. Ik kan me zo voorstellen dat de verbazing nog lang heeft doorgewerkt in jullie ontmoeting. En ook het gevoel elkaar te kennen is heel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig leuk! Ik las het daarnet al bij Marthy... hoe bestaat het toch!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.