Pagina's

29 december 2023

ramenroute



Er is meer te doen in Deventer dan turen naar hoe de IJssel stijgt. Dus als je zin hebt om deze kerstvakantie een keer naar Deventer te komen, dan is het misschien leuk om de kunstwerken op diverse etalageramen te bewonderen. Ik zag de afgelopen tijd hoe ze werden gemaakt en fotografeerde er een paar. Er zijn er wel vijftig.




Hier vind je meer info over deze ramenroute. Ook worden gebouwen in gekleurd licht gezet later op de dag. Weer eens wat anders dan ramptoerisme.



Hieronder een kunstenaar aan het werk, in de regen. Gelukkig is de koffie bij Yo heel lekker.

17 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk zeg. Deventer wordt een leuke stad om te bezoeken. Maar ik wacht toch maar tot het iets beter weer is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is maar tijdelijk, hoor, deze versierde ramen. Maar ze verzinnen wel weer wat nieuws.

      Verwijderen
  2. Ik zou zó afreizen.. zó leuk die kunst-etalages! Ik hou heel erg van dat soort dingen.. ook de streetart-tour in Dordt bijvoorbeeld heb ik erg van genoten. In Breda is er ook eentje die ik nog wil gaan doen. Maar eigenlijk best gek.. mooie steden als Dordt, Breda en zeker Deventer heeft dat soort extra's eigenlijk helemaal niet nodig, die zijn al zo mooi en interessant van zichzelf..!
    De IJssel stabiliseert.. hopelijk minder ramptoerisme dan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk vind ik dat ook: het is niet nodig. En volgens mij komen er nog veel mensen kijken bij de IJssel.

      Verwijderen
  3. Oh, wat mooi! En wat een leuk idee. Is dit blijvende kunst?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, ik heb er nog niets van gezien. Dat komt ervan als je alleen snel een boodschap doet en dan de stad weer uit. Ik probeer voor de 7e nog naar Deventer te gaan. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien was je op een plek waar ze niet zijn? Of het is je niet opgevallen.

      Verwijderen
  5. Wat een leuk idee. Deventer is zo'n prachtige stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, die versierde ramen. In Doesburg worden 's avonds ook een paar gebouwen in gekleurd licht gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aan de buitenkant, joh blijven ze eraf? Ik moest aan je denken bij het zien van de beelden, leuke reclame voor de stad maar er is inderdaad zoveel meer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het schijnt er niet zo makkelijk af te gaan: je moet het eraf krabben met een mesje.

      Verwijderen
  8. Enig. Ik wil naar Deventer. Maar geent Tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah what a wonderful way to decorate business windows for the Christmas season. Really enjoyed seeing the pretty art displays in your lovely part of the world. Have a Happy New Year Judy. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat origineel, zeg. En vooral die "big draw" en die andere koninklijke vrouw zijn erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi, wat bijzonder. Jammer dat het er nog niet was toen wij in Deventer waren.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.