Pagina's

06 december 2023

witte kerst


  

De Sint is weer naar huis, dus nu mag ik mijn kerstboom wel laten zien.

Ik heb geen plek voor een echte kerstboom. Maar dit idee kwam van insta. Ik maakte van een paar katernen van een oud boek van mijn oma een papieren kerstboom. De Meesters van Het Verre Oosten moesten eraan geloven. Een boek met bijna 400 pagina's vooroorlogse tekst, tekst en nog eens tekst. Onleesbaar. Hieronder krijg je een idee hoe het is gemaakt.
En o ja, bovenop zit een cocktailprikker met ster.




Ik kwam nog veel meer papieren kerstornamenten tegen om te maken. Ik vind het serene iets vergeelde papier erg mooi. Maar het enige dat ik nog met papier deed was een kerstbal beplakken. Voor de ballenbak die ik ieder jaar maak. 


23 opmerkingen:

  1. Enig!En een ballenbak vind ik ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Judy!! Je kunt zoveel inspiratie vinden overal, en als je dan de materialen (bijna) hebt liggen, is 1 + 1 twee. De engeltjes die ik maakte zijn denk ik ook mooi van dit boekpapier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik ook, zal eens kijken of ik er eentje kan maken.

      Verwijderen
  3. Wow, Judy!!!!! Wat prachtig!!!!! Ik heb het boek de Meesters van het Verre Oosten ook. Ik kocht het als tiener, ik vond het toen prachtig, hippietijd. Ik heb het nog ergens, dezelfde uitgave die jij hebt liggen. Ik vind de foto's ook prachtig, deze sfeer, daar hou ik van. Ik durf boeken niet te verknippen, anders probeerde ik het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee wat toevallig! Ik heb nog een paar van dit soort oude boeken van mijn oma, en ik zag mezelf deze niet lezen. Vandaar dat hij op deze manier is hergebruikt. :)

      Verwijderen
  4. Leuk idee die boom en nog mooi ook,, een ballenbak heet bij mij ballenvaas 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi gedaan. Dat oude boek las ik ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke manier om een oud boek te gebruiken, je hebt er een mooi stilleven van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bijna de Wijzen uit het Oosten.. haha toepasselijk! ;-) Hartstikke leuk, je boompje.. en je bal! heel creatief!
    Ik durf het bijna niet over kerstbomen te hebben.. wij kochten de kerstboom altijd een paar weken van tevoren en lieten 'm dan acclimatiseren in de schuur.. alleen: we hebben nu dus nog steeds geen schuur..! :-/ Nog geen idee hoe we dat op moeten lossen.. straks zijn de mooie bomen allemaal verkocht! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, zo had ik het nog niet bekeken. Heb ben jullie nog steeds geen schuur? Misschien acclimatiseren door de boom dicht tegen de gevel te zetten. Daar is het vaak net iets warmer. Droger kan ik niet beloven natuurlijk.

      Verwijderen
  8. Super, op deze creatieve manier een boek wat je nooit meer gaat lezen, hergebruiken. Simpel, eenvoudig, mooi! Ook de bal(lenbak) vind ik prachtig. Meer dan dit heb je niet nodig...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is heel leuk, knap gedaan. Ik heb ook geen kerstboom meer maar zet wel mijn keststalletje neer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kerstboom, leuk samen met die huisjes rij. Een goed idee om de ballen zo te beplakken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig zo'n ingetogen kerstversiering! Vooral ook het hergebruikte boek als kleine boom is magnifiek!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.