Pagina's

11 april 2018

de blauwe fiets



Dit is de foto die inspireerde tot een schilderij.

In de oude straatjes van Deventer vind je veel gevels en poorten zoals deze. Een oud pand waar vroeger vast een rijk persoon moet hebben gewoond. Wat staat daar op de gevelsteen boven de poort? Ik kan het niet goed lezen. Wat een verhalen schuilen er achter die gevel?.

Maar wat mij intrigeerde was die blauwe fiets.
Wat een mooie kleur, zei mijn schildershart. En wat steekt het mooi af tegen de witkalk van het huis. Dus het moest een schilderij worden.

Het kostte wat tijd en proberen. Eerst een 'pen and wash' gemaakt. Niet tevreden. Weken heb ik erover nagedacht. Steeds weer even een blik werpend op de eerste poging. Uiteindelijk heb ik weggelaten wat er niet toe deed voor mij. En een pot geraniums toegevoegd.





Mijn schilderblog: De Draad Aquarellen

1 opmerking:

  1. Het is prachtig. De foto, de fiets, inderdaad de kleur...wat mooi...Het uiteindelijke schilderij is heel sterk. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.