Pagina's

01 september 2019

supermarkt



Ik schreef er al eerder over. Bij de fietsenrekken in de stad staan overal spreuken. Ik dacht dat ik ze zo langzamerhand allemaal al gezien had. Maar deze zag ik pas recent. Bij de ingang van de supermarkt. Dat me die nog nooit eerder was opgevallen..... ik doe er regelmatig boodschappen.....

Bij mij in de buurt zijn twee supermarkten: een grote-goedkope en een kleine-duurdere. De ene heeft wat de ander niet heeft, heel handig. Maar de grote-goedkope is afgelopen woensdag begonnen aan een grootschalige verbouwing die drie weken duurt. De laatste week dat ie open was, werden de schappen niet meer aangevuld, het was er een kale bedoening.

Geen nood, ik besloot om dan maar groot in te slaan voor die paar weken, en ging met een grote tas naar de reuze-supermarkt, iets verder weg. De verse dingen zou ik dan halen bij de kleine-duurdere. En toen bleek dat die reuze-supermarkt OOK een week dicht gaat. Wat zal dat arme kleine winkeltje in het centrum het druk krijgen!

Ik heb inmiddels wel genoeg in huis om niet te verhongeren. Ik was ook wel verwend met een winkel om de hoek die vrijwel altijd open was. Als je wat vergeten was, ging je gewoon nog even terug.
Klein leed.

Er ligt een dag voor me, wat zal ik gaan doen?
Er zit een was in de wasmachine. En er liggen een paar klusjes die moeten. En helemaal geen zin.
Misschien eerst maar even wandelen. Uitstelgedrag. :)

Fijne week!

zomaar hartjes op een muur

18 opmerkingen:

  1. Ik vind wandelen/bewegen belangrijker dan het huishouden.
    Zit nu zelf een wandeling uit te stellen want ik heb geen zin terwijl ik weet dat ik mij daarna stukken beter zal voelen. Fijne zondag lieve Bubbels

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ook al uitstelgedrag! :) Ik MOET eigenlijk weer eens iets schilderen, en ik MOET foto's bewerken, vind ik. Dus het huishouden is een welkome afleiding. :)

      Verwijderen
  2. Beetje raar getimed van die supermarkten. Ik verwacht dat je mooie supermarkten terug krijgt. Wat zijn de tijden veranderd, he? Supermarkten bijna altijd open.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heel slecht getimed. Nou hoop ik wel dat ze alles wat ik gebruik, ook weer terugkrijgen. En niet ineens het assortiment veranderen/inkrimpen. Want ik wil geen chemische toevoegingen en geen toegevoegde suikers. Ik ben een lastige klant, ik lees etiketten. :)

      Verwijderen
  3. O, ik herken dat laatste ook en zeker op een mooie dag, dan moet ik naar buiten en kan het huis wel wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elly. Ja, ik ben eigenlijk ook wel elke dag wel even de deur uit.

      Verwijderen
  4. Beide supermarkten dicht? Dat is onpraktisch zeg. Die spreuken vind ik leuk, ik denk stokbrood met wat smeerseltjes.;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Liesbeth. Er zijn wel meer supermarkten verder weg, met de fiets makkelijk te doen. Dus het is een 'luxe probleem'.

      Verwijderen
  5. Wat een slechte timing van die supermarkten .Ik heb het geluk dat ik heel veel supermarketen in de omgeving heb .Bj ons op 2 min fietsen en de andere allemaal op 10 min afstand,ja wat dat aangaat ben ik ''verwent '' Als je dat Moeten nu eens veranderd in zal ik ,klinkt veel minder beladen .Moeten is dwang zeggen we hier altijd .Maar eerst gewoon een fijne wandeling maken zou ik zeggen
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elisabeth. Nee niet goed op elkaar afgestemd kennelijk. Hier barst het ook van de supermarkten op fietsafstand, hoor, het is dat ik zo gewend ben alles lopend te kunnen doen. Heb lekker die wandeling gedaan! :) En al één ding van het Moeten.

      Verwijderen
  6. Goh, wat leuk die tekstjes.. niet héél erg opvallend, dus des te leuker om ze te ontdekken hè! :-)
    Vreemd dat die supermarkten tegelijk dicht gaan.. je hebt het hier weleens met straten, gaat er eentje op de schop en dan blijken ze de beste alternatieve route óók opengegooid te hebben..! En dan vinden ze het vreemd dat de dérde weg zo druk is..! Die man van die kleinere zaak zal het druk krijgen ja, maar ook even lekker veel verdienen denk ik..! ;-)

    Huishoudelijke dingen stel ik altijd als eerste uit.. he-le-maal niet belangrijk in mijn optiek! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi mizzD. Ik dacht ze allemaal wel gezien te hebben inmiddels, maar toch niet. Het is echt een piepklein supermarkt in het centrum, je kunt elkaar nu al nauwelijks passeren in de gangpaden. Hij is op drukte voorbereid, zei hij, en zal er vast wel bij varen.
      En dat huishouden..... geen eer aan te behalen.

      Verwijderen
  7. Hoi Judy,
    De Jumbo is maar een weekje dicht,dus valt mee!
    Die spreuken zijn leuk he.
    Wandelen is altijd fijn en soms moet je jezelf een zetje geven.
    Ik lees de etiketten ook altijd, hoe minder ´rommel´erin zit hoe liever.
    Fijne avond, groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wietske. Ja, dat is maar een week. Maar het is wel even aanpassen, vind ik.

      Verwijderen
  8. Superleuk, die teksten. Ik heb het nu even te druk om uitstelgedrag te vertonen. Maar normaal kan ik er ook wat van hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk deze teksten. Bij sommige supermarkten is wel bij ons ook verbouwen. Dan is ook twee weken dicht. Dan hebben andere supermarkten te druk. Ik ga altijd met de broer mee met de auto. Wij hebben geen auto. Vaak is dan te zwaar voor mijn boodschappen. Ik ga wel eens naar Dekamarkt of Vomar of Albert- Hein.Dan is ook bij elkaar in de buurt. Gisteren hebben ook klusjes gedaan. De laatste foto mooi hartjes op de muur. Apart. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke vraag! En wat bijzonder dat je die overal vind. Dat hebben we hier niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.