Pagina's

31 december 2017

het oude jaar uit en het nieuwe jaar in



Vandaag is de dag om terug te kijken op het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar het komende jaar.....

Ik heb een raar jaar achter de rug. Veel last gehad van allergieën. In het voorjaar is in mijn flat de buitenboel geverfd en dat is - weet ik uit eerdere ervaringen - altijd een moeilijke tijd voor mij. Ik heb zo'n last van de dampen en je kunt niet voorkomen dat die je huis binnendringen. De nieuwe verven van tegenwoordig bevatten oplosmiddelen die niet of nauwelijks meer ruiken, maar ze dampen veel langzamer uit. Daardoor heb ik er veel langer last van. Maanden. Benauwd, moe en veel gevoeliger ook voor andere stoffen.

Maar ik kijk ook terug op goede dingen. Ik ben dit blog begonnen, waar ik verhalen kwijt kan die in mijn hoofd zitten. En ik heb leuke andere blogs gevonden, die ik ben gaan volgen. Ook heb ik een website gevonden waar ik heel veel verzorgingsproducten kan vinden zonder chemische toevoegingen. Leven zonder Afval met een leuk blog erbij. Ook al was het niet mijn eerste opzet, maar leven zonder afval is natuurlijk een prachtig streven. Ik wil daar het komende jaar bewuster mee omgaan. Want het valt me op dat ik bij het koken elke keer plastic afval heb waar de groente of het vlees in verpakt zat.

Schilderen lukte niet zo goed. Maar ik heb het goede voornemen daar komend jaar verandering in te brengen. De gewoonte van (bijna) elke dag iets schilderen wil ik weer terug. Het hoeven niet meteen hele werken te zijn, het kan ook zijn dat ik iets wil uitproberen: een ander merk verf, een stel nieuwe stiften, of een idee uitproberen.

Heb jij goede voornemens?

Hoe dan ook.....

Iedereen een fantastisch 2018 gewenst!



1 opmerking:

  1. Ik ben blij contact met je te hebben. Zo fijn dat je met de Etsyshop geholpen hebt. Ik zie uit naar je nieuwe schilderijen. je hebt zo'n prachtige manier van aquarelleren. Ik haal je onmiddellijk uit Etsy naar voren. Daar verbleekt de rest bij. Veel geluk in het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.