Pagina's

03 juli 2018

zeswoordverhaal: schoolreis


Schoolreis in de jaren dertig. Dolletjes!

Schrijfuitdaging Zeswoordverhaal. Het thema was deze keer: schoolreis.

Deze foto's heb ik opgediept uit één van de oude fotoalbums van mijn moeder. Ze zijn genomen op een schoolkamp van de kweekschool. Zie je die bus? Geweldig!

Voor mij ademen deze foto's de sfeer van de boeken van Joop ter Heul. Ik heb ze zelf, als beginnende tiener, nog gelezen, de boeken van Cissy van Marxveldt over de belevenissen van Joop ter Heul. Maar het was toen al verschrikkelijk gedateerd.

Kijk voor meer zeswoordverhalen over schoolreis hier.



8 opmerkingen:

  1. Zeker, veel herinneringen, maar oude foto's zijn schaars. Deze is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Jeanne! Ik heb veel oude fotoalbums van mijn moeder en oma. Maar veel van dit soort groepsfoto's zegt ons niets meer. Maar de sfeer van die albums is prachtig, vind ik.

      Verwijderen
  2. 't Is dat er de Jong op staat. Je zou bijna denken dat het Amerika was. Superleuke foto. En Joop ter Heul... ik beken, ik lees dat nog steeds met plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto. Helaas heb ik weinig foto's uit mijn jeugd. Mijn ouders waren daar niet zo mee bezig denk ik.
    Mooi 6 WMB verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb van mijn moeder ook nog een schoolreisfoto, uit 1935. Staat de hele school voor zo'n prachtige, oude bus waarmee ze een dag op pad gingen.
    De boeken van Joop ter Heul heb ik verslonden toen ik een jaar of veertien was, al waren ze natuurlijk gedateerd. Ken je de Jopopinoloekikoclub nog? (Als je het tenminste zo schrijft?)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, het komt allemaal weer terug in mijn herinnering. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De foto straalt veel vrolijkheid uit. En dan dat 'dolletjes' haha, dat hoort er zeker bij. Ook ik heb de boeken van Cissy van Marxveldt verslonden, Judy!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.