Pagina's

24 juli 2018

even kijken hoe de ijssel erbij staat



Ik wandelde zondag aan het eind van de middag naar de IJssel om te kijken naar de waterstand. Met deze langdurige droogte in heel Europa wordt er ook weinig water via de Rijn aangevoerd, hoorde ik.

Al eerder zag ik vanuit de trein hoe droog de velden er bij staan. Ook de uiterwaarden zijn geel. Je ziet op de foto hoe aan de overkant het gras ook geel is. En de linden langs de kade laten blaadjes vallen.

herfstkleuren in de zomer.

Ik vond de waterstand nogal meevallen, niet uitzonderlijk laag. Terwijl ik daar stond, meerde er een binnenvaartschip aan. Wat een stuurmanskunst met zo'n bakbeest!




4 opmerkingen:

  1. Ja, je ziet ze daar wel zitten. Maar toch nog behoorlijk heet hoor nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft een mooie rivier, de IJssel, evenals onze andere rivieren.
    Ik heb de kade wel eens helemaal onder water zien staan. Zal jou zeker ook niet onbekend voorkomen?
    Het lijkt inderdaad wel herfst hier en daar, met al die verkleurde, vallende en gevallen bladeren. Bij ons ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, rivieren blijven aantrekken. Er is een hoop gebeurd in de laatste jaren aan overloopgebieden rondom de IJssel, het ruimte voor de rivier project. Dus het zal niet meer zo gauw over de kade gaan tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.