Pagina's

17 juli 2018

tropenrooster

Het is puffen in mijn stadse flat. Met mijn blankwitte huid is zonnebaden nooit aan mij besteed geweest. Bruin word ik niet, wel rood. En daar weten we nu van dat dat slecht is. Dus ik hou een tropenrooster aan.....

Ik ben vroeg op, als het nog lekker is om alle ramen open te zetten. En met een beetje geluk waait het door. Maar tussen de bebouwing van de stad in, is de wind verwaarloosbaar. Huishouden en boodschappen doe ik vroeg, ik eet lekkere koude salades en 's middags kijk ik dagtv. Soms met mijn ogen dicht. Vooral de BBC kijk ik graag. Nu Wimbledon en WK Voetbal voorbij zijn, valt er weer wat te zien daar.





Gisteren is een (oude) serie begonnen Secrets of the Castle. Een stel historici en archeologen stappen 6 maanden lang terug in de tijd, en helpen mee een kasteel te bouwen volgens de methodes die in de Middeleeuwen werden gebruikt. Deze mensen maakten nog meer van dit soort series: Tudor Monastery Farm (over het leven op een boerderij in de 15de eeuw), Victorian Farm en Edwardian Farm. Je kunt ze op YouTube vinden, als je interesse hebt. Ik heb ervan genoten! Lees meer op dit blog..




Verder doe ik binnendingen.

Een tijdje geleden schreef ik over zelf een boek maken. Naast een fotoboek en een boek van een blog, schreef ik ook dat ik een boekje wilde maken met een aantal van mijn aquarellen als illustraties. Ik ben er mee bezig geweest en heb twee keer een proefexemplaar besteld bij Blurb. Maar ik was nogal teleurgesteld over de kleuren. Ze weken bij sommige afbeeldingen erg af van het origineel.

Na wat advies hier en daar, verdwaalde ik in een woud van technische informatie over manieren van drukken en kleurprofielen. Ik liet het toen maar even rusten. Inmiddels weet ik er wat meer van, en het is toch de moeite waard om het nog een keer te proberen. Het boekje wil ik ook nog een beetje veranderen. Ben wel even zoet.




En intussen rijpte er een ander idee in mijn achterhoofd, iets dat ik al heel lang wil. Zelf afdrukken van kaarten en kleine prints van mijn schilderijen. En het universum hielp me een handje: mijn huis-tuin-en keuken-printer-scanner begaf het. Na contact met de fabrikant ligt mijn idee ineens binnen mijn bereik, meer dan ik had gedacht. Een kwalitatief goede printer-scanner is niet eens zo erg duur, blijkt. Het lijkt nu het goede moment om zo'n aanschaf te doen. Maar ik neem de tijd.

Ik houd van die digitale dingen. Ik maakte een paar jaar geleden een website. Die bestaat inmiddels niet meer. Maar ik weet nu ook hoe ik op mijn blog met wat codes een stukje tekst in een hokje kan zetten. Kijk maar. Over het nut ervan valt te twisten. :)

blabla in een hokje

Mijn hoofd zit, ondanks de warmte, vol met ideeën. Want er zitten ook nog allerlei schilderideeën in. Spannende nieuwe dingen. Ik kom de zomer wel door. Dus wordt vervolgd.

Keep cool!!!

6 opmerkingen:

  1. Leuke dingen, zo ben ik ook wat aan het rommelen de hele dag, heerlijk toch? Ik ben benieuwd wat je met zo'n hokje gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jeanne, ja lekker rommelen ondanks de warmte. We zullen zien waar dat hokje goed voor is, in elk geval iets nieuws geleerd. Is ook leuk. :)

      Verwijderen
  2. Leuk allemaal. Ga je dan prints verkopen op Etsy?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat was mijn wens al heel lang, om ze zelf te drukken. Als je bijv. kaarten laat drukken, ziet er altijd wat goedkoop uit en de kleuren kloppen niet. Ik heb op mijn oude printertje al vaker mijn kerstkaarten gedrukt op aquarelpapier, en dat wordt heel mooi. Nu nog wat betere kwaliteit printer, en het moet verkoopbaar zijn, lijkt mij.

      Verwijderen
  3. Goeie ideeën. Benieuwd naar je kaarten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar het warme weer al niet goed voor is. Zo kun je lekker verder werken aan oude en nieuwe ideeën. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.