Pagina's

10 februari 2019

amsterdamse school







Laatst las ik op Sjannesblog over gebouwen in de architectuurstijl van de Amsterdamse School.
Ik ging meteen even zoeken op de site of er ook zo'n gebouw in mijn buurt te vinden was. En ja, de oude voormalige Gereformeerde Kerk bij mij om de hoek bleek kenmerken te hebben van de Amsterdamse School.

Maar zo mooi als de foto op de website ziet het er in werkelijkheid niet uit. Het gebouw staat al een paar jaar leeg. Toen ik hier 6 jaar geleden kwam wonen, zat er nog een 'weggeefwinkel' in. Maar die moest eruit vanwege de slechte en gevaarlijke staat van het gebouw.

En nu staat het te verloederen.
Ik lees dat het gebouw een particuliere eigenaar heeft. Die misschien zit te wachten tot het instort. Ik zit te denken aan hoe prachtig de ruimtes daarbinnen zullen zijn. En kijk eens naar dat gebrandschilderde raam.




Ik hoop dat er iemand komt met een visie voor dit gebouw. Deventer heeft zo veel historische gebouwen opgeknapt en voor sloop behoed. Misschien kan dat ook met dit gebouw gebeuren.
En verdwijnt dit stukje historie niet in het afvoerputje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.