Pagina's

15 januari 2020

wat ik nou toch weer allemaal vind...



Zo vind je nog eens wat. Ben nog steeds aan het schatgraven in mijn eigen huis. En er komen onverwachte vergeten schatten boven water. Leuk is dat!
Kijk nog toch, hoe retro! Dit komt uit de spullen van mijn moeder. Ik kan me niet herinneren dat we ze ooit gebruikten vroeger. Maar ik ga ze zeker gebruiken!.....

Ik ben er bijna doorheen, door de dozen. Het is een emotioneel proces, het uitzoeken van de spullen. Speelgoed van mijn zoon vroeger komt tevoorschijn, dingen die in vorige levens dierbaar waren, maar ook dingen uit de inboedel van mijn ouders. Ik herbeleef oude levens.

Veel spullen gingen naar de kringloop. Veel is ook weggegeven of weggegooid. En een paar dingetjes zijn verkocht. Wat overblijft zijn de dingen die nu weer een plaats in mijn leven verdienen.
Ik vond mijn bakblikken en ovenschalen weer terug. En kom tot de conclusie dat ik een kast tekort kom in de keuken.

De laatste loodjes nog.

Mijn schilderplek, ahem atelier, is klaar. Dus die kan ik binnenkort in gebruik nemen.


15 opmerkingen:

  1. Goed gedaan, Judy. En die schalen zijn enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks schilderplek; ATELIER. Nogmaals het is zo mooi wat jij kan. Dat kan echt alleen maar in een atelier.
    Wat mooi wat je gevonden hebt en ik leef met je mee hoor want ik weet hoe het is om van alles tegen te komen en overal een gevoel bij te hebben.
    en heb ik er geen gevoel bij dan is het; ja maar misschien kan ik het ooit nog gebruiken. En regelmatig is het ook zo hoor dat ik na jaren opeens ga schilderen of wat dan ook. Gelukkig had ik ver bewaard en was het nog goed.
    Veel succes en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ok, atelier. :) Creatieve spullen heb ik allemaal bewaard, voor inderdaad, als ik ineens zin krijg.

      Verwijderen
  3. Geweldige schalen. Ik ben gek op retro! :-)

    Goed dat je schoon schip maakt en succes met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn het ouderlijk huis aan het leegruimen en komen ook steeds weer verrassingen tegen, zowel mooi als lelijk hahaaa! Het was ook wel emotioneel, maar nu het bijna klaar is, wordt het eigenlijk alleen maar vermoeiend. ;-)
    Leuk dat visschaaltje.. een zus van mij heeft allerlei spulletjes uit die tijd, dus als we zoiets vonden ging het naar haar. Voor de rest zijn er ook een paar kringloopwinkels weer van veel spullen voorzien hehe.

    Veel plezier in je atelier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och ja, mizzD, jullie zitten in het opruimen van het ouderlijk huis. Een heel karwei. Fijn dat het bijna klaar is. Ik heb vandaag het servies van mijn ouders, prachtige dekschalen en zo, verkocht. Het stond maar in de berging, en wat moet je ermee. Nu maak ik iemand anders er blij mee.

      Verwijderen
  5. Atelier, hoor, niks ahem atelier. Zo leuk dat je dit nu hebt. Op instagram volg ik werkplekken, ik vind het hartstikke leuk al die werkplekken met stapels stofjes of papieren of pennen en verf. Geniet ervan. En wat mooi die vintage pottery. En wat dapper van je dat je het aandurfde, ik vind dit zo moeilijk. Opruimen. Het is inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ok atelier. :) Ik maak er wel een keer foto's van. Als het er een beetje fotogeniek uitziet.
      Dat opruimen kost veel meer tijd dan ik aanvankelijk dacht. Ik ben al in december begonnen, ruim voor de kerst. Het kan alleen maar langzaam, merk ik. Al dat beslissen kost tijd.
      Er staat in de gang weer een grote tas klaar voor de kringloop. En dan de laatste loodjes...

      Verwijderen
  6. Jij hebt een kringloopvondst uit eigen huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was een mooie ontdekkingsreis Judy!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke spullen heb je ''terug'' gevonden .Ik heb zelf nog mooie spullen in dozen die van mijn ouders waren en vooral veel antiek glaswerk .Tja ik laat het maar staan op zolder .Wat leuk dat je deze leuke dingen van je moeder gaat gebruiken .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Retro is weer helemaal hip. Ik vind de schalen superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schatgraven in eigen huis, vermoeiend maar wat een mooi resultaat. Succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is prachtig inderdaad. Wat bijzonder om die gewoon in je eigen huis te vinden zeg! Dat is nog eens bijzonder 'kringlopen' ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die visschaal is een plaatje. Echt helemaal retro. Bedankt voor het kant, het is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.