Pagina's

23 oktober 2023

vallende blaadjes


De blaadjes vallen nog niet massaal. Maar hier en daar ligt toch wel wat. En ik dacht: ik maak er een collage van. De bomen zitten nog erg vol in blad, valt me op.

Ik was druk vorige week. Ik moest dingen, o.a. de tandarts. Andere dingen bleven daardoor een beetje liggen. Ik hik nog steeds tegen het digitaliseren van fotoalbums aan. Wel vond ik een handige app voor de telefoon: Google Fotoscan. Deze app maakt het makkelijk om foto's uit een album te scannen zonder ze uit het album te hoeven halen. Of het hele album onder de scan te hoeven leggen. Dus geen excuus meer om deze klus uit te stellen. 


17 opmerkingen:

  1. Wat leuk, die collage van de verschillende blaadjes. Hier zijn de bomen ook nog niet kaal, maar dat duurt niet lang meer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je blaadjes collage prachtig. Het valt mij ook op dat er nog niet veel op de grond liggen. Zijn het analoge foto's die je wilt digitaliseren? Ik moet daar ook aan beginnen. Ben nu nog druk met opruimen. Het gaat trouwens goed, vond ik het eerst vreselijk, nu heb ik er zelfs plezier in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad analoog, Geri. Echte fysieke albums dus. Maar die app is wel een uitkomst, hij maakt mooie bruikbare foto's.

      Verwijderen
  3. Wat leuk die collage.. niet alleen door die verschillende blaadjes, maar ook de achtergronden.. zo mooi en goed gezien!
    Ik kiekte er gisteren ook.. die middelste gele boven, maar die lag ondersteboven.. dan is ie een soort van rozerood..! In Waalwijk lagen trouwens wél al erg veel blaadjes op de grond.. het viel gewoon op, omdat ik zowat meteen vanuit de zomer de herfst ben ingestapt eind vorige week hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, die achtergronden krijg je hier in de binnenstad er gratis bij. ;) Ja, dat zal best een plotselinge overgang zijn geweest.

      Verwijderen
  4. Leuk al die verschillende herfstbladeren, in het bos liggen er al veel op de grond, maar de meeste bomen zijn nog groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allerlei soorten blaadjes... en ik krijg zin om ze na te tekenen!
    Oh, ga je oude foto albums digitaliseren? Dat is zeker een klus...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke collage. Ik zie nog niet zo veel afgevallen bladeren hier. En ik vind de bomen ook nog erg groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al dat blad, zo mooi!
    De natte foto vind ik schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij kijken vanuit ons appartement op een paar mooie bomen en ik ben zo blij dat ze nog niet kaal zijn. Bedankt voor de tip van de fotoscan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die app ga ik doorgeven aan mijn broer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gezellig herfstig zo! Hier is wel al wat gevallen, maar de echte geel/oranje/rode bladeren moeten nog komen geloof ik.
    Voor onze knutselprojectjes thuis is het nog niet genoeg op kleur of te nat allemaal. Nog even afwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. We hebben nog niet veel last van blad, maar wel van zaaddozen. Een straat verder liggen al weken kastanjes, hele kleine, in de bolster op de grond. Leuk om zoveel verschillende bladeren te spotten. Alvast succes met digitaliseren van foto’s. Echt een klus voor herfst dagen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Judy it looks like such a wonderful array of different falling leaves. Our woods is covered and they are drifting down in a massive amount. Will be busy with them for several days. Thanks for your hug regarding Schindler. Take care friend and have a super weekend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.