Pagina's

19 februari 2020

op de kop af



Gisteravond realiseerde ik me dat het op de kop af zeven jaar geleden was, dat ik naar Deventer verhuisde.....

Dat was best een onderneming. Al maanden vantevoren was ik bezig op te ruimen. Wat neem ik mee en wat kan weg. Toch nam ik nog vele volle dozen mee, die uiteindelijk pas onlangs werden uitgeplozen. Wat kan een mens aan ballast in zijn leven oplopen! Letterlijk en figuurlijk.

Eén bed ging niet mee. Een Utrechtse vriendin van mijn zoon wilde het wel hebben. Zij wist ook iemand die het wel zou kunnen ophalen. Dus op een goede dag reed deze tuktuk voor, met aan het stuur een prachtige man met rasta haar. Het bed stak wat uit, het werd een beetje vastgesjord, en daar ging hij weer..... met een slakkengangetje terug van Zeist naar Utrecht. Volgens de berichten is hij aangekomen. Ooit.

De website bestaat niet meer, heb ik even gecheckt. Jammer.

8 opmerkingen:

  1. Al die jaren had je de inhoud van die dozen niet gemist?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel dingen niet. Zoals bakblikken en uitgebreid serviesgoed. En dingen die van mijn ouders kwamen, en speelgoed van mijn zoon van vroeger. En andere dozen heb ik af en toe geopend, op zoek naar spullen.

      Verwijderen
  2. Hahahaa 'speed' vooral.. het ziet er echt snel uit..! ;-)
    Maar een vriendendienst is sowieso altijd fijn.. wat moeten we zonder vrienden? :-)
    Deventer lijkt me echt een leuke stad om te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een bezienswaardigheid was het! Jammer dat het niet meer bestaat. Hij was niet duur.... :)

      Verwijderen
  3. Mooie herinnering toch, wel handig zo'n karretje verbruikt neit veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een handige kleine onderneming in een grote stad! Leuk verhaal Judy!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grappig wagentje zeg! Ik vind het er leuk uitzien. Weer eens wat anders dan zo'n enorme verhuiswagen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.