Pagina's

04 februari 2020

rafelrandjes



En toen stagneerde de boel.
Al vanaf begin december schrijf ik over mijn grote opruim-avontuur. Hoe leuk zou het zijn als het klaar is. Maar zo werkt het niet. Helaas.....

Ik hou spullen over. Spullen die niet verkocht werden, zal ik die nu wel of niet naar de kringloop brengen? Spullen die ik wil houden maar waar ik geen kastruimte voor heb. En bij het herindelen van mijn kamers loop ik ook tegen problemen aan.

De tafel, waar ik aan schilderde in de woonkamer, past eigenlijk nergens anders. Alleen op de plek voor het raam waar hij nu staat. Gelukkig is het een klaptafel en kan ik hem verkleinen tot een soort van side table. Maar hij staat daar een beetje raar. Plompverloren. Ik wil hem niet kwijt. Hij heeft mij zulke goede diensten bewezen als schildertafel. Maar ik heb nu een 'atelier' en daar is het heerlijk toeven!

De dozen moeten nog even blijven staan. Heb verschrikkelijk last van mijn knie na al het sjouwen en slepen. Ik denk dat ik een hele grote kast koop, de overgebleven spullen daarin doe, de deur op slot en er dan voorlopig niet meer naar kijken. Tot de volgende opruimronde.....

Deze hou ik. De pop is helaas niet meer. Maar gelukkig hebben we de schoentjes nog.


12 opmerkingen:

  1. Ha, ha, begrijp dit zo goed. Ik kan je jammer genoeg geen advies geven. Ben een beginnertje. Ik heb zelfs nog geen idee hoe ik het moet doen. Maar..... neem gewoon je tijd. Nu even niet. Misschien heb je straks weer fut.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon iedere keer een beetje en dan kom je een heel eind. Totdat je hier tegenaan loopt: de rafelrandjes. Ik leg me er maar bij neer. Er moet altijd iets overblijven om te doen. :)

      Verwijderen
  2. Mooie lap stof om de dozen, en wachten tot de volgende ronde. Of niet, en dat is ook goed (als het niet in de weg staat tenminste). En pas op jezelf, jij bent belangrijker dan die spullen. Zegt zij, waar het ook niet vanzelf gaat, dat opruimen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zoiets, Jeanette. :) En je hebt gelijk, eerst mezelf voorop zetten.

      Verwijderen
  3. Ah ja joh.. gewoon die grote kast.. en die tafel bijvoorbeeld als exposeerruimte.. kan jou het schelen? je bent al zo'n lekker eind gekomen.. de rest komt vast nog weleens. En vooral rustig aan met die knie.. daar heb je er maar twee van en die moeten nog lang mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat moeilijk. Misschien dat een goed idee opborrelt,als je alles met rust laat

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien is deze pauze om verschillende redenen belangrijk Judy. Misschien om te voorkomen dat er teveel weggaat of dat er zaken moeten bezinken. Uit het zicht met de dozen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het ook, Ageeth. Even rust, niet alleen voor de knie.

      Verwijderen
  6. Wat een lieve schoentjes zeg. Die kun je wel in zo'n mooi schilderijlijstje doen waar diepte in zit en dan mooi ophangen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.