Pagina's

20 april 2024

bloeiende kastanje­bomen


Het is een beetje traditie geworden: in april ga ik speciaal kijken hoe de kastanjebomen op de Brink erbij staan. Ze zijn al vol in blad. En op de hoek is er eentje die altijd eerder bloeit dan de rest. En die ook de eerste is die vrucht draagt. 




Met het zonnetje erop zie je goed hoe mooi die bladeren zijn.





Iets te veel tegen de zon in fotograferen geeft eigenlijk ook wel een bijzonder effect.
En dan via die leuke steeg duik ik de stad weer in op weg naar een kopje koffie.


10 opmerkingen:

  1. Wat vroeg! Hier zijn de kastanjebomen best laat pas in blad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's. Echte sfeervolle bomen hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, daar is nog een bloeiende kastanje. Ook een die eerder bloeit. Volgend jaar ga ik eens extra goed opletten of de boom die ik zag altijd zo vroeg bloeit. Het viel me eerder niet op. Leuk, Judy, deze traditie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die ene is altijd vroeg. Ook met kastanjes. De andere bomen zijn nog voorzichtig in knop.

      Verwijderen
  4. Prachtig! Ik woon aan een weg waar allemaal kastanjebomen staan en als ik nu opkijk van mijn laptop, zie ik ze staan...
    Mooi fris groen blad en de kaarsjes er al in. Ze zijn vroeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk karakteristieke bomen en wat staan ze erbij als volleerde fotomodellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke traditie.. hou 'm in ere! en dat wij er maar lang getuige van mogen zijn. :-) Wij waren vandaag in Scheveningen op wandel en daar kwamen we ook onder een al bloeiende kastanjeboom door..veel kaarsen lagen er onder afgewaaid.. zonde hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn het toch een mooie bomen en wat apart dat die ene altijd vroeger bloeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig, die kastanjebomen. Je hebt gelijk, het blad is prachtig, te vergelijken met het blad van de tamme kastanjebomen die hier. volop staan. Maar die tamme komen maar net in blad hier. Zo leuk, dat steegje met die parasolletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Bestaan er nog kastanjebomen met rode bloemen?

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.