Pagina's

17 april 2024

torentje



Het uitzicht vanaf mijn balkon was al niet veel soeps: parkeerplaats, blinde muur. Maar nu helemaal niet meer door de aanwezigheid van het schilderbedrijf dat het hele complex van nieuwe verf voorziet. Bouwketen, steigers en een mobiel toilet bepalen het beeld momenteel. 

Maar met de blik iets hoger gericht kan ik net het klokkentorentje van de Broederenkerk zien. En dat vergoedt veel. En de bomen natuurlijk, de olmen. Af en toe word ik op spectaculaire luchten getracteerd en dan moet ik altijd een foto maken.

Hierboven zie je het ochtendgloren in januari. En hieronder een foto van eind maart toen de avondzon het torentje in een gouden gloed zette.





De lucht hierboven, een week later, kondigt een bui aan. En weer een week later- nu - gaat het hard met het blad. Nog even en het bladerdak onttrekt het torentje weer de hele zomer aan het zicht.


17 opmerkingen:

  1. Wat mooi zo'n serie! Zo zie je maar weer: niet altijd naar beneden kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon lekker omhoog kijken, dan zie je al dit moois i.p.v. alle rommel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind je het niet jammer dat het torentje nu verdwijnt? Ik hou van bomen, vind het heerlijk in de lente, maar door alle bladeren zie ik mijn overburen niet meer. Dat vind ik in de winter zo leuk. Lampen die aangaan wanneer het zo vroeg donker wordt. Nog even volhouden, Judy. Straks is de overlast voorbij. Mooie fotoreeks.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is ook wel jammer, vind ik. De bomen groeien steeds meer naar elkaar toe. Ik kan dan ook niet meer de Volle Maan zien of sterren. Maar ach, groen uitzicht is ook wel mooi.

      Verwijderen
  4. Mooie foto´s! En een bijzonder uitzicht zo, toch wel. Bijzonder dat je juist nu over dit torentje schrijft. in Kopenhagen is het 400-jaar oude Beursgebouw afgebrand, met een heel bijzonder torentje. Het voelt voor mij heel erg als de 'afbraak van het oude (en mannelijke)' waarover ik eerder schreef. Ik las ergens 'De Beurs is/was een monument voor de macht van het patriarchaat, door geld gedreven macht en onderdrukking'. Alles stort ineen... op de 16e. De 16e tarotkaart is... de toren. Toeval?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het torentje in Kopenhagen vallen op tv-beelden. Wel triest hoor. Wat een toeval allemaal... De Toren kaart.
      In Den Haag is net bekend geworden hoeveel meer de renovatie van het Binnenhof gaat kosten. Maar wat een geschiedenis in die gebouwen!

      Verwijderen
  5. Prachtig zo al die verschillende momenten van hetzelfde uitzicht op een rijtje. Ik zeg altijd dat ik bomen in de winter op z'n mooist vind (ná in de herfst uiteraard ;-) ) en hier zie je echt het bewijs.. straks wordt een groen gordijn.. zie je niks meer, jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ach, dat groene gordijn is wel het weinige groen dat ik zie rondom mijn flat. Op mijn balkonplanten na dan.

      Verwijderen
    2. Ja, dat is altijd beter dan een betonnen gordijn of zo hè..! ;-)

      Verwijderen
  6. Leuke serie foto's! Nog even volhouden, dan verdwijnen de steigers weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Judy you have some lovely photos of the changing times with this tower. Love the rosy glow one...so lovely. Hope you have a great week. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto’s. Zo zien wij het hier ‘s avonds vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb net zoals jij van dit uitzicht genoten. Het maakt die ellende van die schildersbeurt een beetje goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wouw, je hebt wel op de goede momenten afgedrukt. Ook al heb je weinig uitzicht, deze serie vind ik mooi, sfeervol. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De kunst van de fotografe: de lelijkheid weglaten. Goed gelukt, prachtige serie en ook een mooie blogkop.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En zo kon je toch nog mooie foto's maken! Gelukkig zijn de obstakels maar tijdelijk...

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.