Pagina's

23 april 2024

een leuke treinreis



Zondag ging ik weer eens met de trein. Ik vind het leuk om dan foto's te maken onderweg, want zo vaak kom ik niet meer in treinen of op stations. 

Sinds ik iemand op insta volg die elke dag vanuit de trein een foto van de IJssel maakt, denk ik daar ook aan als we de spoorbrug overgaan. Deze hieronder zijn van de heen- en de terugweg.



Ik zat eerste klas. Letterlijk en figuurlijk. 
En ik zag Hollandse luchten en landschappen aan me voorbijtrekken.



Tussen Apeldoorn en Amersfoort rij je door het bos. Langs de berm bloeide de brem. Maar die kreeg ik alleen als gele strepen op de foto. Ik geniet ervan. Soms denk ik dat ik de enige in de hele trein ben die ouderwets uit het raam naar buiten kijkt. Iedereen om me heen zit op laptop, tablet of telefoon. 

De reden van mijn treinreis was een leuke. Ik ging weer naar een familiedag. Deze keer niet van neven en nichten. Maar met mijn zusje, haar man en haar kinderen, met hun aanhang en kinderen. En natuurlijk waren ook mijn zoon, schoondochter en kleindochter van de partij. Een groepje Barends nazaten dus. En het was superleuk. Vooral de jongste generatie, die het goed met elkaar kon vinden.


19 opmerkingen:

  1. De treinreis is al leuk en het doel nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve foto, die laatste. Is dat je kleindochter?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was genieten met de trein en die prachtige uitzichten! En dan ook nog zo'n gezellige dag met de familie, leuk die kinderen bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, altijd leuk om onderweg ook foto's te maken.. en ze zijn goed gelukt vanuit het treinraam.. niét zo gemakkelijk!
    Gezellig reisdoel ook.. zo schattig de foto van alle kleintjes bij elkaar! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een gezellige dag dus, leuk foto's vanuit de trein... altijd een verrassing hoe die uitvallen.
    Ze zijn mooi gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje, je kleindochter. En wat dapper, goed, dat je met de trein ging, eerste klas. Ik zou ook graag weer eens willen. Gebeurt ook wel, maar............. Ik vind het ook heel vreemd dat er bijna nooit iemand vanuit de trein uit het raam kijkt. Het is zo heerlijk ontspannend. Leuke dag was dit, Judy.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke foto van de kinderen! Dat moet gezellig zijn geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was laatst ook met de trein. Eigenlijk een fijn vervoersmiddel. Goed dat je eerste klas ging, dat reist fijner. En dan als bestemming zo’n fijne bijeenkomst. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat schattig al die meisjes maar dan vooral de jouwe. Wat een poppetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een dotje, die keindochter van je. Wat zal jij een trotse oma zijn geweest. Leuk altijd om met de trein te reizen. Ik doe het zelden maar als ik zo zit in die trein geniet ik ook van het naar buiten kijken, net als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Judy how lovely - a train ride. Hoping that sometime again America reintroduces more trains for traveling. We have a few but it seems like such a good way to travel. Your countryside looks beautiful. Glad to read you had a wonderful visit with family. Take care and have a great day. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Distances are of course a lot smaller in the Netherlands than in the States where it makes more sense to drive or to fly. But I agree, train travels are so relaxed.

      Verwijderen
  12. Och dat kleintje. ik snap dat je daarvoor in de trein stapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moest me er eigenlijk ook maar eens weer toe zetten.
    Na die Cojona flauwekul ben ik de openbaar vervoer wat gaan mijden terwijl ik ervoor graag gebruik van bus en trein maakte.

    Inspirerend om maar weer eens de trein te pakken, .... thnx.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was voor mij ook een drempel om weer het ov in te gaan. Eerste klas reizen hielp mij. Het kost wel wat, maar het is minder druk.

      Verwijderen
  14. Wat een mooi doel van de treinreis. Leuke foto met je kleindochter en de andere kinderen. Ik ga bijna nooit met de trein, maar als het dan wel zo is verveel ik me nooit. Eris altijd wel iets te zien en op sommige plekken zou je willen dat de trein niet zo hard rijdt. Dat genieten wordt natuurlijk wel minder wanneer je elke dag hetzelfde stuk neemt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Judy, leuk om je verslagje met foto’s te lezen en zien. Voor herhaling vatbaar zo klinkt het 👍🙏

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.