Pagina's

15 april 2024

mijn handen jeuken



Wat een mooi weer was het! En mijn handen jeuken om met mijn balkontuintje aan de slag te gaan. Ik sta te watertanden bij mijn favoriete plantenman op de markt. Wat zal het worden dit jaar? Ik zit te denken aan een kruidentuintje. Maar kleurige eenjarigen zijn ook leuk.

Maar helaas, ik moet wachten tot mijn balkon geschilderd is. Er schijnt ook nog ergens coating te moeten worden aangebracht en een bovenlicht vervangen. Mijn planten staan op een kluitje op het tafeltje, zo min mogelijk in de weg. Alleen de viooltjes zorgen voor kleur.

De vogeltjes blijven komen gelukkig. Wel buiten werktijd als alles weer rustig is rondom mijn flat. Van de steigers voor de schilders maken ze dankbaar gebruik als extra opstapje naar de pinda container. 




Allerlei moois komt voorbij op blogs en in tuinprogramma's op tv. Iedereen met een groen hart voelt de lente kriebelen en is al aan de slag gegaan. Maar ik moet nog even op mijn handen zitten. Plannen maken kan natuurlijk wel.

Zelfs mijn monstera heeft lentekriebels en maakt een nieuw blad.




Deze week wordt het weer kouder. 
De weersomslag kondigde zich al aan. Het is ook nog vroeg. En nog een maand tot de IJsheiligen.


17 opmerkingen:

  1. Ik begrijp je ongeduld, maar ik denk dat het sowieso nog erg vroeg is. Afgezien van je balkon bedoel ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar heb je gelijk in. Het mooie weer van vorige week is weer omgeslagen.

      Verwijderen
  2. Ja, als het zonnetje schijnt gaat het kriebelen. Gelukkig is het nog vroeg en heb je nog tijd genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was druk op de markt bij de plantjes. Maar er is nog tijd genoeg.

      Verwijderen
  3. Pfff, geduldig wachten, ook niet echt mijn ding. De lente is echter nog maar net begonnen. De explosie van groen, wit en roze is vroeg. En ja, het is nu alweer koeler. Zie je de schilders al wel dichterbij komen? Hopelijk duurt het nu niet lang meer. Ik ben benieuwd welke keuze je gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze doen nu een deel van de flat om de hoek vlakbij het schoolplein. Ze willen dat klaar hebben vóór Koningdag als daar spelletjes worden gedaan. Dus nog even geduld.

      Verwijderen
  4. Eigenlijk maar goed dat je nog moet wachten.. vandaag zou de boel van je balkonnetje kunnen waaien, het schijnt vanmiddag storm te worden..! Het komt vast goed.. 'geduld is een schone deugd' zei m'n oma altijd hahahaa!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het waait goed, bij julle ook, daar meer bij de kust?

      Verwijderen
    2. De hele dag al! De hoge bomen gaan enorm tekeer.. zo'n herrie! En al vóór de middag begon het te plenzen.. vanmiddag een donderklap en net kwam er hagel voorbij.. is het nou lente of herfst..? ;-)

      Verwijderen
    3. Hier vanmiddag twee donderklappen en een hagelbui. En later nog een bui waarbij de wind even aantrok. Maar valt mee. Bij de IJssel waar het open is, zal het harder waaien.
      April doet wat ie wil, hè.

      Verwijderen
  5. Oei die donkere wolk....
    Hier is het donker en nat, maar nog niet echt veel wind.
    Ja die plantjes, daar krijg je echt de kriebels van hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat moeilijk om dan te wachten ....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier wat spullen veilig gezet op het balkon, want het ging hevig te keer. Nog even, en dan kan je je weer lekker uitleven op je balkon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dus jij moet gewoon op je handen gaan zitten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo die kriebels herken ik! Maar het wordt ook hier inderdaad weer frisser, misschien zelfs nachtvorst... Ik hoop dat al het gedoe rondom je flat geen vertraging oploopt, en dat je deze zomer toch lekker in je eigen fleurige balkontuintje kunt zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, in kan me het zo goed voorstellen. Sta je daar bij je plantenmannetje en zou je alles wel mee willen nemen wat daar staat. Hier gaat de temperatuur 10 graden naar beneden vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Misschien maar goed dat je nog geen plantjes gekocht heb. Zoveel verschil in temperatuur. Maar ja, je wilt ook de boel opleuken in het voorjaar. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.