Pagina's

26 april 2021

boten



Altijd leuk om boten te zien varen op de rivier. Of zijn het schepen?
Ik fotografeer ze graag. Maar om onduidelijke redenen laat ik ze weg op mijn blog en toon ik meestal foto's van een lege IJssel. Misschien omdat de sensatie van een voorbijvarend schip, met de bewegingen van het water, verloren gaat op stilstaand beeld.
Maar ik heb ze wel in mijn archief, foto's met schepen erop. Ik maakte er een verzamelblogje van.....

Het is een bijzonder leven, het schippersbestaan. Je hebt je hele hebben en houwen bij je op zo'n schip. Een fiets ook en soms zelfs je eigen auto.





Mooie namen ook.




In oktober 2018 stond het water zo laag dat scheepvaart niet mogelijk was.
Toen zagen deze vissers hun kans schoon om midden op de rivier een hengeltje uit te werpen.




En een eind verderop zit een roeivereniging.




Tot slot nog ons nieuwe electrische pontje. Die mag ook niet ontbreken aan deze verzameling.



12 opmerkingen:

  1. Water, je krijgt er toch nooit genoeg van hè. Er is altijd iets te zien en te beleven. Wat een mooie pont, zo zomers dat wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha dat weet ik ook nooit, boten of schepen. Maar ik let wel altijd op namen van boten/schepen. Zo leuk is dat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Water blijft alijd boeiend. Zijn er ook zeilboten in de zomer?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb een tijdje gehad dat elke keer als ik een schip zag die een echt toepasselijke naam had voor waar ik over wilde posten haha.. dus ja ik heb ook de nodige foto's van scheepsnamen! :-) Ook van zulke voorbij varende schepen en bootjes.. vooral als je ze vanaf een brug kunt kieken als ze bijvoorbeeld de stad in varen.. da's altijd mooi voor een afsluitfoto van je logje haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik ook wel gedaan met bootnamen.
      Van de brug af kieken is altijd leuk, maar ik kom niet vaak helemaal op die bruggen hier. Een paar keer met de fiets, maar sinds mijn knie heb ik niet meer gefietst. Ben al blij dat ik weer aardig loop.

      Verwijderen
  5. Binnenvaartschepen, wordt er meestal gezegd. En dus geen boten. Ze varen langs ons huis en ik kijk er ook graag naar. Wat zou ik graag eens met zo'n schip een dag of paar dagen meevaren! Vraag ik of ie naar de IJssel gaat, kom ik koffie bij je drinken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil al een tijd weer eens naar Deventer. En nu , met een nieuwe pont, helemaal. Binnenkort echt eens gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Water heeft altijd iets bijzonders. Ook voor aquarelleren bijvoorbeeld. Soms noem ik zo n waterrijk natuurlijk plekje een aquatertje. Maar dat is toch weer anders dan boten op de IJsel. Alhoewel.... daar is ook wel een aquatertje van te maken he.🙂

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.