Pagina's

13 april 2021

perspectief



Over twee weken krijg ik de prik. Gisteren maakte ik de afspraak. Ik zag in het weekend op teletekst dat mijn bouwjaar zich online kon melden, zonder de uitnodiging al ontvangen te hebben. De tranen sprongen in mijn ogen. Ongelogen. Ik dacht: echt? nu al? Ik verwachtte voorlopig nog niet aan de beurt te zijn.....

Links en rechts werden mensen jonger dan ik geprikt. Ik snapte er niets van. Allemaal voorrang. Ik had het gevoel in een vergeten groep te zitten. Niet oud genoeg, niet kwetsbaar genoeg. Weet ik veel. Ik dacht ook: als het mag geef mij dan zo'n overgebleven Astra Zeneca prik. Maar dat mag dus niet. En ik krijg een Pfizer prik, zeiden ze.

Heerlijk gevoel. Het einde van mijn strenge bubbel is in zicht.
Geeft mij meteen de gelegenheid om een paar IJsselfoto's van de afgelopen maanden te delen. De bovenste is van april vorig jaar.

Perspectief.



november 2020



februari 2021



februari 2021



maart 2021

26 opmerkingen:

  1. Ik zie vrijheid aan de einder gloren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk. Ik zal ook zooo blij zijn als we gevaccineerd zijn. Kom maar op met die prik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, daar kijken we bijna allemaal naar uit... Zo kan het toch niet blijven.
    Wat een prachtige foto's; heel passend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afgelopen zaterdag kregen manlief en ik de eerste prik,het voelde als
    een kado,gelijk een veiliger gevoel en niks geen bijwerkingen gehad.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto’s Judy.
    Wij krijgen vandaag de (AZ) prik. Ik had liever een ander merk willen hebben, maar toch gaan we er voor. Duimen dat we alles goed gaat, Overigens was ik verbaasd dat we al een uitnodiging kregen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet bang zijn, Renske. Heel Engeland is ermee geprikt.

      Verwijderen
  6. Wat fijn zeg! En bijzonder dat het je ook zo blij maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk voor je. Zo fijn als je dit zo graag wil en dan nu een datum hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn bouwjaar is nog net niet aan de beurt, maar mijn man heeft zijn afspraken voor prik 1 en 2 staan. Het begin van het einde is er!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben net zo blij als jij, Judy. De 20e zijn wij aan de beurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig uitzicht!
    Out of the blue kreeg vriendlief die telefonische uitnodiging voor meteen de volgende dag.. we waren helemaal verbaasd, maar ze haden dus zoveel AZ-vaccins over omdat veel mensen die niet meer willen.. stom! Ik had ook wel gewild, maar was met mijn 61 jaar 'te jong'.. moet dus wachten.. balen! Want je weet door die onoverzichtelijke toestanden met dat prikken dan dus helemaal niks.. ik zal ook wel een traantje van opluchting gaan laten als ik eindelijk die naald in m'n arm gehad heb hoor pff.. we zijn al zó lang zó voorzichtig geweest hè.. het mag stoppen van mij en die prik is de enige weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik was verbaasd van mijn eigen emotionele reactie.
    Het gaat nu snel, mizzD, heb ik de indruk. Maar ongelooflijk onoverzichtelijk. Nog even volhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik kan het me goed voorstellen.. zó lang die zorg.. dat doet wat met een mens. Ik kreeg er toen die tweede golf begon zelf een beetje een paniekaanval van hè.. stond ik ook wel van te kijken, want ik ben meestal nogal nuchter ingetseld. maar het vloog me toen ineens zó aan dat die getallen wéér zo omhoog gingen..!
      Ze wíllen wel, maar het lúkt om de één of andere reden telkens weer niet om veel te prikken. Ik las vandaag dat er best veel op voorraad ligt.. da's toch van de gekke? Wégprikken die handel! ;-)
      Btw.. van die eerste foto zou ik links en rechts een klein strookje afgeknipt hebben.. die lelijke stukjes verkeersbord eraf. :-)

      Verwijderen
    2. Ha ja.. precies zo ja.. véél mooier! :-)

      (oh en 'ingesteld' dus hehe)

      Verwijderen
    3. Ik heb het wel eens beschreven als een constante deken van stress die over ons heen ligt. En dat heeft toch invloed op je gestel, of je het je bewust bent of niet. De hele dag gaat het op de radio al over de angst voor dat AZ vaccin. We hebben meer uitleg en info nodig. Die angst wordt steeds meer opgeklopt, is mijn indruk.
      Ik heb de bovenste foto bijgesneden. Ik had het ook al gezien dat stukje verkeersbord. :)

      Verwijderen
    4. Goh.. raad eens? net de uitnodiging in de bus gekregen.. ik mag de 22e april al! wauw.. meteen gebeld voor de precieze afspraak hoor.. kan niet wachten!
      Maar je had dus gelijk.. het gaat nu snel! :-)

      Verwijderen
    5. Gefeliciteerd! Een week eerder dan ik!

      Verwijderen
    6. Vreemd hè? komt volgens mij gewoon omdat er zóvele die AZ-prik niet willen krijgen.. had anders nog wéken geduurd hoor!

      Verwijderen
    7. Aha, dus jij kan bij de huisarts terecht. Ik moet naar de meubelboulevard. :) Daar is de priklocatie.

      Verwijderen
  12. Ik word regelmatig geprikt voor de reuma dus ben het gewoon maar deze prik is ongewoon, daar ben ik heel blij mee. Met je foto's van de IJssel doe je me een plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn voor je. Jouw perspectief en dat op de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben blij voor je Judy!
    Mijn man is al gevaccineerd met AstraZeneca en omdat wij Corona gehad hebben, blijft het bij één injectie. Wel gelden voorlopig voor gevaccineerde mensen dezelfde coronaregels als voor niet-gevaccineerden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is zo, het blijft nog wel even zo. De vrijheid is er nog niet.

      Verwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.