Pagina's

10 mei 2022

gevelgroen


Klop klop klop, hoorde ik, toen ik deze grote potten tulpen fotografeerde. Het was de eigenaresse van de potten die op het raam tikte. Ik schrok. Ik was bang dat ze het vervelend vond dat ik een foto nam. Privacy en zo. Maar nee, ze stak een grote duim omhoog. En ik liet weten dat ik ze prachtig vond, de tulpen. En stak ook mijn duim omhoog.

Ik fotografeerde tussen de bedrijven door weer een aantal gevels met hun tuintjes ervoor. Als ik toevallig er langs loop en mijn camera bij me heb. Het maakt de stad zo vrolijk. 

Enfin, er zijn er veel te zien, geveltuintjes. In allerlei formaten. Zomaar een impressie van wat ik tegenkwam. Viooltjes vooral doen het goed.




En de foto van de bamboe is al een tijdje geleden. Zal eens kijken binnenkort of hij inmiddels meer is uitgelopen. Ik vind hem sjiek in die pot. 

16 opmerkingen:

  1. Ik loop soms speciaal langs een straatje met mooie geveltuintjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook! En ik doe weer ideeën op voor mijn balkon.

      Verwijderen
  2. Ja leuk. Ik ga straks naar Amsterdam, voor het eerst in ik weet niet hoe lang, en daar barst het ook altijd van de geveltuintjes. Het staat leuk en het is ook nuttig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, precies, ook nuttig, las ik bij jou. Veel plezier in A'dam!

      Verwijderen
  3. Wat een mooie kleurenpracht! Ik vind ze echt geweldig die geveltuintjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zulke dingen geven sjeu aan een anders kale stenenmassa wat een straat toch is. De tulpenpotten zijn prachtig.. daar mag die mevrouw echt trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, anders zou het maar grijs en saai zijn. Prachttulpen vind ik ze.

      Verwijderen
  5. Het wandelen langs tuintjes is op dit moment zo leuk, er is veel werk gedaan, de laatste weken. Maar jouw geveltuintjes zijn weer geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig niet overal saaie, kale gevels. Maar lekker veel kleur en groen, goed bezig daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die twee bovenste potten zijn inderdaad prachtig. Ik hou van dit soort foto's van mensen die hun huis aankleden met wat groens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Een straat ziet er meteen veel gezelliger uit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Plaatjes! Zo fijn als mensen dit doen. Niet alleen voor zichzelf maar iedereen kan er van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vind het altijd ook een mooi gezicht als men het wat gezelliger maakt met kleur van menige bloemen of plant en dan fotografeer ik het ook soms. Mooie foto's nam je zeker weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o......., wat mooi allemaal, de een nog leuker en mooier dan de ander. En wat een schat van een vrouw die haar duim op stak. Dat maakt de wereld blij, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geveltuintjes, plantenbakken, enz. maakt het een stuk gezelliger in een kale straat of buurt.
    Gr. Renske

    www.prutzooi.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.