Pagina's

12 mei 2022

wand van wisteria




Eén keer per jaar is dit de mooiste plek van heel Deventer. Als de blauwe regen bloeit. De rest van het jaar is het een - weliswaar mooi begroeide - stalen reuzen-pergola die een parkeerplaats aan het oog onttrekt. Hij behoort bij de bedrijven aan de Singel aan de rand van de binnenstad.

Dus toen de zon doorkwam gistermorgen nam ik mijn kans waar, greep ik mijn camera en liep erheen. Je weet gewoonweg niet wat je ziet. Zo veel bloemen. Ik heb mijn stappen geteld van begin tot eind. En het waren er vierenzestig. En in lijn met de alliteratie in de titel van dit blogje: wauw!

Er stopte een meneer in een auto die aanbood mij met de bloemen op de foto te zetten. Maar dat heb ik vriendelijk afgeslagen. Het gaat om de bloemen tenslotte.



21 opmerkingen:

  1. Werkelijk prachtig! Ik heb via uitzending gemist ook nog baar de Van Rossems gekeken. Deventer kwam mooi in beeld met goede verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het zelf nog niet eens gezien, de reguliere uitzending is pas 14 mei. Maar misschien ga ik eerder kijken. :)

      Verwijderen
  2. Wat is dit schitterend om te zien. Ruik het daar ook heerlijk.
    Gr. Renske

    www.prutzooi.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, dat is mij ook een paar keer gebeurd, dat mensen aanbieden, als ik een foto maak van iets, er even eentje te maken met mij erop. Wel lief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, inderdaad wel lief, maar ja... ik hoef er niet zo nodig op. De bloemen zijn mooier. :)

      Verwijderen
  4. Echt schitterend.. daar is over nagedacht. :-)
    Ooit zelf een blauwe regen naast de voordeur gehad.. die begon net wat groter te worden, toen ik op een ochtend buiten kwam en ik het groen wat slap vond hangen.. bleek de plant op 30cm boven de grond afgeknipt en de kluit uitgegraven en meegenomen te zijn.. dat geloof je toch niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet te geloven! Ik had bij mijn vorige huis ook een blauwe regen... voor korte tijd. Want mijn dakpannen van het oude huisje zaten op 1 hoog en de plant groeide het dak in. Ik heb hem toen zelf gerooid omdat ik wou voorkomen dat hij het dak zou vernielen. Die 'tentakels' vinden elk gaatje om tussen de pannen door te groeien.

      Verwijderen
  5. Dat is genieten. Wat een pracht. Fijn dat je ons mee laat genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Judy, wat mooi! Ik ben nog nooit in Deventer geweest, maar ik lees en zie steeds mooie dingen over de stad. Ik zag ook de aflevering van de van Rossems net als Emie. En Sabine de Koning van de website Oh my foodness was er ook enthousiast over. Ik ben van plan om in de zomervakantie jouw stad te bezoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooier wordt het inderdaad niet zeg! Echt geweldig. En wel heel aardig aangeboden van die meneer : )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou me er totaal op uitleven, geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Judy the photos are stunning. I can almost smell the wonderful fragrance. Enjoy your day. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat mooi! (En daarnaast moet ik nu meteen denken aan die serie Desperate Houswives... )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha Wisteria Lane, moest heel diep graven in mijn geheugen. :)

      Verwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.