Pagina's

14 maart 2023

hebbes!



Ik had hem (of haar?) al een paar keer gezien op mijn balkon. Hij eet van de restanten van de vogelvoertaart in het hoekje. Maar als ik een foto wil maken is hij gevlogen.

Zondag stond ik te koken toen ik hem zag. Hij zat op het randje, lekker stil. Ik riep: zitten blijven! en rende om mijn camera te pakken. En ... yes!... hij zat er nog. Keek zelfs mijn kant op!




Al weken ben ik in de ban van dat roodborstje. Ik schilderde ze zelfs. Een heleboel. Als ie dan niet op mijn balkon wil poseren, dan moet je toch wat. Zijn tekening is iets anders dan de roodborstjes die ik schilderde. Maar ik ben helemaal blij!



19 opmerkingen:

  1. Een perfect fotomodel! En wat heb je hem / haar prachtig geschilderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat het je gelukt is om een foto van hem te maken! Maar ik vind je schilderingen van het roodborstje ook echt schitterend!! Wat heb je dat mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tekeningen. Je boft maar met je talent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed,dat de foto lukte. Hier vliegt hij steeds weg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag je schildering vanmorgen al op Insta... Maar nu snap ik waar je inspiratie vandaan komt!
    Misschien moest ze even wennen, maar het lijkt erop dat ze vriendschap met je wil sluiten... Komt vast door al dat lekkers...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als je maar geduld hebt, hè.
    je schilderwerk is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat ie bleef zitten. Wat heb je prachtig geschilderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk, het lukte, je hebt hem. Zo moeilijk een vogeltje fotograferen. En wat is hij leuk. Gezellig zo'n vogeltje wat komt buurten. En een bron van inspiratie, dubbel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb de laatste tijd ook steeds geluk gehad met de roodborstjes die ik wilde kieken.. had al een hoopje dat het jou ook zou gaan lukken.. en jawel! Leuk hé.. hij zit ook echt voor je te poseren! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn ook zo leuk. Als wij op stap gaan met fototoestel komen we er vaak wel een tegen. En die aquarellen ervan zijn zo prachtig fragiel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eindelijk dan gelukt. Wat staat ie er prachtig op. Nu heb je een geweldig model. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allemaal even mooi, zowel de echte als de geschilderde. Ik zag er pas ook één in de tuin, maar hij bleef helaas niet lang genoeg zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel bijzonder: een roodborst op een balkon. Ze foerageren het liefst op de grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is ook een prachtige foto geworden, zo in combinatie met de
    rode tinten van de plant. Heel fraai ook de aquarellen van dit mooie
    vogeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zulke grappige vogeltjes! Je schildert ze mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. My favorite little birdie , not easy to get to take a photograph of them . Beautiful painting as always.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk, dat roodborstje op bezoek. Beeldschoon geschilderd.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.