Pagina's

06 maart 2023

net niet



Gisteren ging ik een klein wandelingetje doen naar de Kloostertuin. Even een frisse neus halen en om de vorderingen van het voorjaar te zien. Maar het hek van de Kloostertuin was op slot. Op een bord staat: geopend van 8 tot 18 uur. Maar iemand moet dat hek openen en sluiten. En die persoon was om 11 uur nog niet wakker. 

Niet getreurd, er zijn vast wel andere plekken te vinden om voorjaar te spotten. Ik wandelde verder. Eerst langs dit plein, dat ook nog erg grijs oogde.





En  hierboven in de potten voor een winkel speurde ik één blauw druifje. Maar hij is vrijwel onzichtbaar op de foto.

Ik liep verder naar het Grote Kerkhof. Daar zijn vorig jaar magnoliabomen geplant. Maar helaas. Geen bloem te zien. Als je goed kijkt zie je bladknoppen. Maar ik zag vooral iets anders in de boom hangen.




En ook voor dit raam tegenover de magnolia zijn de potten nog leeg.




Teleurstellend, hoor.
En het weer de komende week is ook nog niet voorjaarsachtig te noemen. Maart roert zijn staart.

Dan maar tot slot de viooltjes op mijn balkon. 


20 opmerkingen:

  1. Zaterdag had ik een moeilijke dag. Het was koud, grijs en geen mooi weer voorspellingen en toen was ik het zo zat. Gelukkig gisteren hele dag in de tuin gerommeld en dat was heerlijk maar ik verlang wel heel erg naar paar dagen warme temperaturen en de Lente die ontploft. Jaren geleden op geboorte dag van mijn moeder een Magnolia geplant in de tuin. Die doet ook nog niet veel hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was te vroeg voor de magnolia. En nog even geduld, het is nog maar maart.

      Verwijderen
  2. Het komt echt wel, maar we moeten er op wachten. En met de kou van de afgelopen dagen en komende dagen, vast weer ietsje langer. Jammer. En toch zie je op sommige plekken al zoveel kleur, hier hele stukken met krokussen, zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, krokussen en ook narcissen zie je al veel. Nog even geduld.

      Verwijderen
  3. Ik heb de Magnolia alleen nog maar in knop gezien. Hopelijk wordt het niet te koud voor ze de komende dagen. Ik denk dat je meer geluk hebt in het Rijsterborgerpark om het voorjaar te spotten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was te vroeg voor de magnolia. Maar die op het Grote Kerkhof hadden geen knoppen, alleen bladknoppen. Ik hou ze in de gaten. :)

      Verwijderen
  4. Hmm nee, die magnolia's zien er niet erg hoopvol uit.. ik denk niet dat die dit jaar al gaan bloeien hoor! De magnolia's hier in de buurt staan al met héle dikke knoppen allemaal.. dat ziet er heel anders uit.
    Dat plein wat jij grijs noemt ziet er anders best wel prachtig uit.. met dat oude pakhuis links.. wauw! Maar het groen moet van die bomen komen.. dus dat wordt pas veel later in het jaar.
    't Wordt komende week weer winter, met sneeuw, hagel en nachtvorst.. dus ik vrees nu eigenlijk een beetje voor de magnoliaknoppen..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ze zien er niet hoopvol uit. Ze hebben ze geplant toen ze in bloei stonden een jaar geleden. Misschien dat ze nu eerst goed wortelen en pas volgend jaar weer bloeien. Eerst maar door maart heen, die zijn staart aan het roeren is. :)

      Verwijderen
  5. Hier is alles ook nog in het begin. Ik kijk steeds of ik iets voorjaarsachtigs zie en ja 1 magnolia met knoppen die op openstaan gaan, maar het kan best een poosje duren. In feite is het nog winters. Maar als ik heel, heel goed kijk zie ik kleine knoppen aan de bomen. Maar Judy, deze tijd is ook zo bijzonder. Op de grens van winter en lente.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat mooi dat je dat zegt, Geri. Bijzonder is het inderdaad.

      Verwijderen
  6. Wat mij opvalt is dat het zo netjes is, overal en: ik zie het blauwe druifje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knap dat je hem ziet! Ja, er wordt hier veel en vaak schoongemaakt in de binnenstad. Ook op zondag zag ik.

      Verwijderen
  7. Ik zie de knoppen aan de bomen. Nog even geduld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, er gebeurt iets. Dankje dat je me eraan herinnert.

      Verwijderen
  8. Toch jammer als iets open hoort te zijn vind ik altijd. Maar gelukkig kon je inderdaad toch nog een mooie wandeling maken aan de foto's te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik ga er eens achteraan hoe dat zit. Want ik vind dat het open moet zijn voor publiek, zo'n mooie tuin.

      Verwijderen
  9. Alsof de lente nog even haar adem inhoudt... Hier ligt inmiddels alles onder een dik, wit tapijt. We kregen een heuse sneeuwstorm over ons heen. Dat verwacht je toch echt niet meer, nu. En er komt nog meer sneeuw... lieve groet, Anuscka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooh, ja? Sneeuw? Nou ja, ik ben begin april jarig en er is een jaar geweest dat er toen ook sneeuw viel. Maart en april, hè. Sterkte met dat witte spul. Het wordt ooit voorjaar. Als ze stopt haar adem in te houden.

      Verwijderen
  10. Het duurt lang hè, voordat de lente komt. Maar toch heb ik al verschillende bloeiende magnolia's gezien in boerentuinen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. We willen zo graag die lentebodes,maar te vroeg is ook niet goed om door te groeien

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.