Pagina's

12 maart 2023

sneeuw, zon en weer terug naar grijs



En toen sneeuwde het. En werd het klokkentorentje van de Broederenkerk steeds witter. De parkeerplaats ook, maar dat is geen mooie foto. 

En de dag daarna scheen de zon en zag de wereld er ineens heel anders uit. Het weer nodigde uit om wat dingen op mijn balkon te doen. Ik verpotte het struikje dat vorig jaar veel nieuw rood blad maakte. Deze keer liet hij blad vallen. Veel. Maar ik hoop dat hij in een grotere behuizing met voldoende voedsel weer opleeft. 

Voor de rest kan ik alleen viooltjes laten zien. In de bollenpotten bloeien de kleine narcisjes vrolijk door. De krokussen zijn klaar. Het is even een pot met alleen groene sprieten. Maar de blauwe druifjes vertonen minuscule knopjes. Ze wachten op wat warmer weer. Zoals wij allen.


17 opmerkingen:

  1. Ja inderdaad het is weer grijs en ik heb het lampje boven mijn toetsenbord weer aangedaan. in de hoop niet teveel slagfouten te maken,. Ik had op een zonnetje gehoopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In 3 dagen, 3 totaal verschillende weertypes. Kan alleen in Nederland volgens mij. Ik hou er normaal gesproken wel van maar nu toch even teveel grijs en kou.
    Wat een lieve reactie bij mij over ASS.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog best veel sneeuw daar bij jullie.. hier was het echt maar bijzónder weinig.. ik denk dat Rotterdam net op de rand van diverse fronten lag (hadden ze dat geluk maar in WO II gehad..! ;-) ).. wat er viel was heel erg nat en bleef dus nergens liggen.
    Ik duim voor je photinia!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was best wel wat, ook de volgende dag lag er nog een laagje dat nog moest wegsmelten.
      Ik duim ook. Je suggestie dat hij te nat stond, zou heel goed kunnen. Hij vangt regenwater waar hij staat. Ik heb niet zo veel geluk met planten de laatste tijd. Ook sommige kamerplanten staan te kwijnen. Ik heb een 'watermeter' gekocht speciaal voor planten, zodat je kunt zien of ze te droog, te nat of precies goed staan. Ik denk dat ik een paar te veel water heb gegeven.

      Verwijderen
  4. Omstreeks deze tijd kijk ik bij wijze van spreken de knoppen uit de bomen :-). Ik kan gewoon niet wachten op het eerste prille lentegroen, elke dag, het is er nog niet. Ik hou mezelf steeds voor dat dit "voor genieten" is. Ik kijk ook op mijn blog hoe het was in vorige jaren. Wanneer werd het groen etc. Nog even geduld.........Ik hou van jouw balkon foto's, zo mooi en leuk en lief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt dit jaar wel langer te duren. Maar misschien begint de natuur nu vroeger en lijkt het daardoor langer. Ik zag de knoppen aan de boom bij jou. Ik hou het hier ook in de gaten, maar zag nog niet veel.

      Verwijderen
  5. Het weer gaat inderdaad op en neer de laatste tijd, gisteren scheen hier de zon, vandaag was het miezerig maar sinds een half uur schijnt de zon weer, dat is genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik knap bijna altijd op van een zonnige dag. Gisteren was zo'n dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is extreem (raar) weer hè? De ene dag vorst en sneeuw, en morgen wordt het 16 graden ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, het is behoorlijk wisselvallig... Ik ben er nu ook wel klaar mee en kijk uit naar het voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou het is wel "maart roert z'n staart" zeg, wat was het vandaag heerlijk weer! (hier)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zaterdag nog gefietst met zonnig weer, zondag gefotografeerd met een grijze lucht. Van je violen krijg ik een opkikker.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi! Het vogeltje én je schilderijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Here it is the same , weather and temperatures changing from one day to the other.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.