Pagina's

09 mei 2023

bloementuin



Maandagmorgen wandelde ik naar de Kloostertuin. Ik was er al een hele tijd niet meer geweest, en trof tot mijn grote verrassing een bloemenzee aan. De laatste tulpen bloeiden nog, en nu was het de beurt aan de azalea's. Kijk maar gewoon mee.






Kleur kwam ook van de variatie aan bladkleuren.





De laatste tulpen, tegen verwelking aan, waren eigenlijk op hun mooist, vond ik. 
Er stond ook een bijna zwarte tulp.





Je weet gewoon niet waar je moet kijken.
De clematis tegen de schutting is een plaatje.




Ook zag ik deze plant hieronder. Die ken ik niet, misschien dat iemand van jullie het weet? Belvormige bloemetjes.


16 opmerkingen:

  1. Wat mooi daar. Om een tijdje te blijven zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. G E N I E T E N met grote letters. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a beautiful place , I can almost hear the birds singing :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The only sound you hear is the birds, so peaceful!

      Verwijderen
  4. Wouw, wat een oase, een zenplek. Ik moet er ook weer eens gaan kijken. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk om daar te mogen wandelen. Al die verschillende kleuren, vooral ook in het blad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie tuin! En je hebt ook wel oog voor de bijzondere plaatjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Judy what a gorgeous garden. I am sure you enjoyed your walk. Thanks for sharing it with us. Beautiful pictures friend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijke plek om even tot rust te komen en te genieten van de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De boel staat echt wel op z'n mooist daar geloof ik.. of wellicht bloeien er in de zomer ook weer veel andere planten en struiken?
    Weet ook niet wat dat voor plantje is, met die roze belletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is nu wel erg uitbundig, ja. Maar straks de rhododendrons, en later de hortensia's. Er bloeit toch altijd wel wat.

      Verwijderen
  10. Wat een oase... wat een bijzonder plekje is het toch!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.