Pagina's

28 mei 2023

kijk wat zich langzaam ontvouwt



Al vanaf september vorig jaar staat hij in mijn huis, deze monstera-stek. En de hele winter deed hij niets. Ok, hij moet eerst stevig wortelen in zijn nieuwe pot, hield ik mezelf voor. En het is winter, dus geen groeiseizoen. Bijna gaf ik de hoop op. Totdat... ik ineens van de ene dag op de andere een piepklein groen puntje zag verschijnen. En dat puntje groeide snel. Elke dag zag ik het jonge blad groter worden.

Ik wou dat ik er een time lapse opname van had kunnen maken. Zo kunstig hoe een blad in aanleg al zo mooi opgerold zit. 


18 opmerkingen:

  1. Prachtig! Ik kan daar ook zeer van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het licht op de eerste foto goed gevangen! Prachtige plant, zo jammer dat ie giftig is voor katten en daarom verboden voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zon scheen op het blad, en dan zie je meteen dat het nieuwe blad lichter van kleur is. Ik wist niet dat de plant giftig was, eten katten er dan van?

      Verwijderen
    2. Je kunt het risico niet lopen. Alle planten die giftig zijn voor katten wil ik niet in huis. Alleen de cactus en een paar planten bovenop de koelkast.
      De kat woont niet permanent bij ons, maar komt af en toe logeren. Dan gaan alle planten ( behalve de cactus en wat op de koelkast past) naar het balkon of ik geef ze weg. Wat je allemaal niet over hebt voor de kat van je kind…

      Verwijderen
    3. Ja, dat is liefde, hè.

      Verwijderen
  3. Wat leuk om je zelfgestekte plant zo mooi te zien ontluiken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat is zeker mooi om te volgen. De eerste foto vind ik echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is zo met die fotootjes ook al heel duidelijk hoor.. altijd leuk om zoiets te kunnen volgen hè..!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kun je genieten van zoiets 'gewoons'. Dat heb ik ook bij varens. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend en leuk dat hij het toch doet.
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi! En dan die steeds donkerder wordende kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hè, en zo leuk om dit te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi zo'n blad wat zich ontvouwt, ik blijf altijd verbaasd hoe snel dat gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kunstige natuur! Of: natuurlijke kunst. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.