Pagina's

13 mei 2023

elke dag een draadje...



Terwijl ik dit blogje lardeer met overgebleven fotootjes van mijn laatste wandelingen, kan ik tussendoor vertellen dat mijn berging leger en leger wordt. Voor een deel komt dat omdat er dingen naar boven zijn verplaatst, waar ik... de boel beter kan ordenen. Gereedschap bij gereedschap bijvoorbeeld. Maar er is al een hoop naar de kringloop, verkocht of weggegooid. Het is veel werk en dat trekt een wissel op mijn spieren. Maar langzaam komt er schot in. En overzicht. Mijn oma zei vroeger: elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar. En zo is het. 

Het karweitje - wat zeg ik, karwei - dat zich nu aandient is fotoalbums digitaliseren. En vooral bij de oude albums van mijn moeder en oma komen er nog moeilijke keuzes aan. Daar zal vast ook wel weer een blogje uit voortvloeien. 

De foto hierboven nam ik om de wisteria. Ik moest een beetje om een uitladende vrachtwagen heen fotograferen, en later zag ik dat de laadklep nog net links op de foto staat. Jammer dan. De chauffeur wachtte heel aardig totdat ik de foto had genomen. 
De foto hieronder is van een geliefde plek van mij: het tuintje met de rode beuk aan de achterkant van de Proosdij. Je kijkt even niet en floep, hij staat ineens vol in blad. 




In een straatje dat achter langs een winkelstraat loopt, staat het vol met geparkeerde auto's. Het is geen bijzonder of mooi straatje. Maar er is iemand die daar een geveltuintje creëerde met potten. Soms kun je het tuintje niet goed op de foto krijgen omdat er auto's voor staan. Maar elke keer als ik er langs loop geniet ik. De maker m/v moet iemand zijn met een grote liefde voor de natuur. Er zitten ook altijd vogels bij de voedercontainers in het boompje. De mussen hoor je meer dan dat je ze ziet.




Niet ver daar vandaan, ongetwijfeld gedaan door dezelfde tuinliefhebber, zag ik dit. Een aanstaand bloementuintje. Ik hou het in de gaten.



En tot slot nog een foto genomen in de Kloostertuin. Niet zozeer om de bloemen die je in mijn vorige blogje zag, maar om het mooie groen en het licht.


15 opmerkingen:

  1. Wat ben je al opgeschoten zeg. Dat moet een heel goed gevoel geven. Dat van het draadje en de hemdsmouw is een mooi motto. Ik leef er vaak naar. En dat bloemenperk... ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Foto's digitaliseren is een reis door het verleden. Geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Opruimen kost tijd en energie. Maar het geeft zoveel ruimte om en in jezelf. Heerlijk. Succes met je foto's. Soms denk ik om dat ook te gaan doen. Maar het lijkt me zoveel werk. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Foto's digitaliseren staat ook op mijn lijstje. Wat brengt het verleden veel werk met zich mee, he? En gevoelens, fijne, maar ook pijnlijke gevoelens. Je bent een beetje een voorbeeld van mij in je doorzettingsvermogen. Mooi motto van je oma. Ik geniet weer van je wandeling. Die persoon die alle potten buiten heeft staan, heerlijk zo'n mens. Ha, ha, een bloemenperk.........Ik ben ook benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is maar één manier en dat is stukje bij beetje. Pff.

      Verwijderen
  5. Wat lijkt me dat een groot karwei, foto's digitaliseren. Ik weet niet of ik daarvoor de moed kan vinden, maar ik wens je veel succes. Stukje bij beetje zoals je zelf zegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed bezig, de berging al behoorlijk opgeruimd. Hier staat nog een doos dia’s op zolder waar we eigenlijk ook iets mee moeten. Foto’s van mijn ouders, grootouders heb ik ook nog en die van mijn overleden zusje. Maar zoals je schrijft elke dag een stukje doen. Veel succes. Ik hoop dat het bloemperkje het redt. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof dat je dia's kunt laten doen. Maar ik zou niet weten waar.

      Verwijderen
  7. Die rode beuk is prachtig, ik hou van bomen. En ook van mensen die zo'n leuk pottentuintje aanleggen en nog meer groens gaan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk toch dat jij in staat bent je eigen omgeving zo goed te observeren en aan ons te laten zien. Ik geniet met je mee. En lekker joh, dat opruimen. Geeft een goed gevoel, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig heeft m'n grote broer alle foto's van m'n ouders gedigitaliseerd.. ik zou dat niet zien zitten! :-)
    Opruimerig ben ik ook niet, maar ik hoef ook niet weg hier.. ééns zal het wel moeten gebeuren.. kijk er niet naar uit..! ;-)
    Prachtige foto's.. en daar is de rode beuk weer..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, daar is ie weer!
      Ik wil verhuizen, weet nog niet wanneer, en ik wil geen overtollige dingen meesjouwen. Dus dan moet je wel.

      Verwijderen
  10. Ik las op het blog van mizzd dat je alle koppelwoorden goed had. Knap hoor want ik vond dat er tochxwel lastigen tussen zaten. Gefeliciteerd. Trouwens je hebt een mooi blog waar ik nu wel vaker een bezoek zal brengen😀

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele klus: foto's digitaliseren. Ik heb het jaren geleden al gedaan, toen mijn vader overleed en ik de leukste dia's van mijn ouders voor mijn moeder 'toegankelijker' wilde maken in fotoboeken. Een hele klus, maar fijn om te doen. Na het overlijden van mijn moeder heb ik al die fotoboeken weggegooid ;-) Het waren vooral herinneringen van mijn ouders, niet van mij

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.