Pagina's

05 februari 2024

eh... de kloostertuin



Toen de zon donderdagochtend zo stralend scheen ging ik naar de Kloostertuin om sneeuwklokjes te spotten. Juist met de zonnestralen in die prachtige tuin hoopte ik op mooie foto's. En die maakte ik ook.

Maar helaas, mijn pc wil de foto's van mijn camera niet uploaden, en ik snap niet waarom. Met mijn mobiel heeft hij minder moeite, ook al moet ik wat toeren, uithalen. Dus zaterdag deed ik de Kloostertuin opnieuw. Met mobiel. Maar zonder zon, jammer genoeg.




Veel sneeuwklokjes nog in knop. Maar de toverhazelaar in verschillende tinten staat te stralen.







Helleborus ook nog veel. En allerlei tinten blad.
Zo jammer van dat zonnetje dat niet scheen. Want de schaduwen van de bomen op de oude muren zijn zo prachtig. Je moet het zonder doen helaas.
(Kan het niet uitstaan.)



17 opmerkingen:

  1. Mijn foto's lukken altijd beter als de zon niet schijnt...
    Maar ik denk dat jij een veel betere fotograaf bent:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is ook wel eens zo. Maar zo goed ben ik echt niet, hoor.

      Verwijderen
  2. Ik hou de natuur ook erg in de gaten maar in jouw kloostertuin zijn jullie wel duidelijk veel verder hoor. Genieten is dat zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ik snap je frustratie helemaal! Dat zoiets - op zich simpels - niet lukt. Maar wat is de natuur al ver bij jou! Ik heb hier in de tuin de eerste 2 sneeuwklokjes gespot, en een toverhazelaar staat wel op springen... en ook de eerste helleborussen bloeien. Maar allemaal nog zeer bescheiden. Ik hoop dat het alsnog lukt (met hulp misschien) om je camera weer aan de praat te krijgen met je pc... Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had dat andersom.. de pc gaf de hele tijd aan dat er geen nieuwe foto's op m'n phone stonden.. die stonden er wel.. eerdat ik gevonden had wat ik verkeerd deed zeg..! (moest de galerij van de foto's natuurlijk open zetten) Het is bij jou wellicht ook maar een kleinigheid, maar ik zou tegen de muren oplopen met zoiets!
    Maar deze foto's zijn ook mooi hoor.. niks mis mee. Heel wat bloemen al.. het is daar natuurlijk erg beschut tussen die oude muren.. dan gaat dat allemaal veel sneller.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, eerst deed ie het wel en nu ineens niet meer. Ik denk dat de pc man eraan te pas moet komen. Misschien heb ik een instelling veranderd, per ongeluk.

      Verwijderen
  5. O maar dit zij ook heel mooie foto's. De foto's van mijn camera laat ik altijd op met een cartreader. Dat bevalt me het beste en werkt altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto’s. Vreemd dat het met het overzetten van de andere foto’s niet lukte. Ik kan je er niet mee helpen, hopelijk lukt het alsnog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik snap het helemaal dat je het niet kan uitstaan, bij ons doet de printer het ineens niet meer, kan geen verbinding met de laptop maken, ik raak daar ook zo gefrustreerd van. Hopelijk krijg je snel hulp.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi stukje natuur toch. Gewoon nog een keer overdoen met zon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alhoewel dit toch ook fraaie foto's zijn kan ik me voorstellen begrijp ik je frustratie helemaal. Zelf heb ik dat vorig jaar ook gehad en na lang zoeken kwam ik erachter dat het aan mijn verbindingskabeltje lag. Mijn toestel is al behoorlijk oud maar kon online toch een nieuw kabeltje bestellen.1 dag later binnen en alles werkte weer prima. Blijkbaar slijten dit soort kabeltjes naar verloop van jaren. Misschien is dat ook bij jouw de boosdoener? Hoop dat het snel weer opgelost is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sluit jij je camera aan op je computer? Je kan ook overwegen de geheugenkaart aan de sluiten op een kaardlezer en die in aan te sluiten. De hama 2.0 card reader 35 in 1 is een goede betaalbare optie.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.