Pagina's

24 februari 2024

voorjaar in de bol



Vogels zijn al druk. Ik meende al jonge meesjes op mijn balkon te zien, een ekster verzamelde takjes en echt, gisterochtend vroeg hoorde ik een merel.

In het perkje op het Lamme van Dieseplein, vlakbij het Geert Groote Huis, stond een kluitje krokussen te pronken. Altijd een leuk perkje, onderhouden door omwonenden. De viburnum en de sneeuwklokjes zijn al op hun retour.


Bij winkels en terrasjes doen ze ook aan voorjaar.



Ik ook trouwens. 
Ik vulde de groene glazen van vorig jaar weer met hyacinthen die ik uit een pot pulkte. Leuker is het als je in december al een bol in het glas kunt doen, zoals we vroeger deden. Dan het glas in het donker zetten, in de meterkast bijvoorbeeld. En dan mag ie eruit als er een groen puntje tevoorschijn komt. Maar ik zou niet weten waar ik in december een losse bol zou moeten kopen. Alles is, ook dan al, in bloei getrokken in potten. 


13 opmerkingen:

  1. Wat vind ik dat borduurtje leuk zeg. De lente ook, maar dat borduurtje...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedoel je dat ingelijste dingetje? Dat maakte ik als kind, kruissteekjes. En ik was er heel trots op, vandaar dat ik het later een keer inlijstte.

      Verwijderen
  2. Heerlijk,het voorjaar in je bol. Ik hoorde de specht weer. Kom maar op met die lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op naar het voorjaar, we zijn er aan toe! Hier komen de bolletjes ook boven de grond, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stilleventjes! (En inderdaad: wat een lief borduurwerkje!) Hier ook het voorjaar in de bol hoor, met een tuin waar overal van alles opkomt. Spannend wat het allemaal is! Lieve groet, Anuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal een hele verrassing zijn wat er opkomt. Ben heel benieuwd!

      Verwijderen
  5. Energie inleveren is een hele omschakeling. Ik hoop dat het voor jou tijdelijk zal zijn. Maar zeker is dat het voorjaar wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, de voorboden van de lente zijn overal te zien en te horen. Ik vind het ook heerlijk, maar we kunnen ook nog best koud weer krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke geluiden op dit moment en je ziet van alles boven de grond komen. Door al die bakjes binnen- en buitenshuis lijkt het zo vrolijk. Nu wachten tot het echt voorjaar wordt met zonnetje en lekkere temperatuur. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik word blij van die krokussen en die hyacinten in die leuke groen glaasjes zijn ook heerlijk. Ik ga deze week bollen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gezellig staat dit zo. Hier ook al de nodige bollen aangeschaft. En gisteren kreeg ik een bos hyacinten van e buurvrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I was inspired by your beautiful imbroidery , I did some too as a child, never thought of framing them...now I will !

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.