Pagina's

30 mei 2024

met een gouden randje



Ik heb ze even op een rijtje gezet, mijn ingelijste herinneringen. Het paard kwam al eerder voorbij, vaak als achtergrond van andere dingen ik op de foto zette. Nu is de foto van mijn hondje erbij gekomen.

Het paard tekende ik toen ik een tiener was. Ik maakte de tekening, een snelle schets, toen ik paard en wagen van de schillenboer voorbij zag komen. Het is gewoon een dierbare herinnering, die tekening. En dus bewaard.

Mijn ouders waren niet zo onder de indruk van mijn artistieke ambities. Ik kon goed leren en vooral dát werd aangemoedigd. Goede cijfers halen. En dat deed ik zodat ze zich vooral niet met mij bemoeiden. Mijn zusje had wat meer moeite met leren en daar zaten ze bovenop. Met overhoringen en zo. Daar kwam ik gelukkig onderuit. En tekenen en zo hield ik lekker voor mezelf.

Ook dat borduurwerkje bewaarde ik. Ik maakte het op lagere-schoolleeftijd. Gewoon een lapje met kruissteekjes, die ik, denk ik, net geleerd had. Iedere keer een rijtje erbij. Ik was er heel trots op. Ook bewaard, en ingelijst. 




Met mijn laatste opruimronde vond ik deze foto van mijn hondje terug. Een 'vuilnisbakje' was het, van een boerderij. Het beestje heeft wat omzwervingen met mij meegemaakt. Van studentenflat naar studentenkamer en nog zo wat. Totdat ik op een kamer kwam waar honden niet waren toegestaan. Toen ging ze naar mijn ouders, waar ze de laatste 3 jaar van haar leven gewoond heeft. Mijn vader was dol op honden, dus ze zat daar goed. Dertien is ze geworden. 
Het is een grappige foto vind ik, midden in een gaap genomen. Ook ingelijst. Met een gouden randje. 


15 opmerkingen:

  1. Wat leuk,je herinneringen op die manier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Met de verhalen erbij. Ik ben weg van dat borduurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn rijtje. Vooral dat borduurwerkje vind ik prachtig, zo knap om dat op die jonge leeftijd al te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ingelijste juweeltjes, daar is altijd plaats voor. In je hart en aan de muur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie herinneringen en fijn dat ze bewaard zijn gebleven.
    Ja, dat van die goede cijfers moeten halen komt me bekend voor... Maar eigenlijk werd er voorbij gegaan aan jouw talent!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo ging dat vroeger, hè. Die cijfers, dat was belangrijk. Ik neem het ze niet kwalijk.

      Verwijderen
  6. Héle mooie herinneringen.. die moet je inderdaad in een gouden lijstje doen en koesteren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie herinneringen aan een vervlogen tijd. Jammer om te zegen dat je ouders je artisticiteit niet zo zagen zitten, maar je hebt je niet laten ontmoedigen en ging door! Wat een mooi paard van de schrille oer en dan die fijn gekleurde kruisjes van de L.S.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi rijtje! Inderdaad: gouden randjes. Groetjes, Anuk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kon toen al prachtig tekenen. Mooie herinneringen, mooi vorm gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Drie mooie werkjes bij elkaar. Ik snap wel dat je ze bewaard hebt. Te mooi om weg te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, je herinneringen in een lijstje. Zo kan je ze altijd bij je houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt leuk om te bewaren, ik vind het heel knap dat je vroeger al zo goed een paard kon tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Judy thank you for this post that gives us a window into those lovely memories. All of them framed makes them just wonderful. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.