Pagina's

10 mei 2024

mijn doorsnee week


Mijn 'daily delights' zitten in kleine dingen. Hoe makkelijk is het om gefocust te zijn op de minder leuke dingen. Ik kan niet ontkennen dat zich minder leuke dingen voordoen. Laat ik ze maar 'uitdagingen' noemen. Dat geeft een handvat. Ook een manier van 'omdenken'.

Opruimen doe ik nog steeds. Ik ben begonnen aan mijn mappen met papieren. Dat vergt veel tijd en het is niet het leukste werkje dat ik kan bedenken. Er kan veel versnipperd. Dat is dan wel weer bevredigend.


Anyhow. De leuke dingen.
De rhododendrons bloeien in het perkje bij de rode beuk. Rhodendrons doen me denken aan mijn vader, die in mei jarig was. Prachtige bloemen. 

Ik weet niet waarom ik per se op maandagmorgen wil ontbijten in de stad. Het is een gewoonte die al stamt uit de tijd dat ik nog in Zeist woonde. Een guilty pleasure. Omdat het dan zo stil is in de stad. En daar geniet ik dan van, heel privé. De straat waar ik op uit kijk is uitgestorven, op een enkeling na.


Dinsdag was ik druk met het verwerken van de verse groenten die bezorgd waren. Boodschappen laten bezorgen alleen al is een tweewekelijks 'delight'. Ik blancheerde onder meer broccoli en venkel voor de diepvries. Dan kan ik 's avonds per maaltijd een handje van verschillende groentes kiezen voor een roerbak of zoiets. Gemak dient de mens.


Mijn balkontuintje moet nog steeds wachten. De schilders zijn nog niet op mijn balkon geweest. Tuinprogramma's brengen me op allerlei ideeën, dus ik creëer tuintjes in mijn hoofd. Maar ik zit me wel af te vragen of ik er dit jaar nog in het echt aan zal beginnen. Maar dromen mag. En genieten van bloemen en tuintjes van anderen mag ook. Ook van de bloemenwinkel.

En vandaag ga ik toch even op de markt naar plantjes kijken.

14 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd of het bij kijken blijft. Gokje: nee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien eentje.... :) Als ze die ene hebben die ik in mijn hoofd heb.

      Verwijderen
  2. Wat leuk om jezelf iedere maandag op een ontbijt te trakteren. Ik hoop voor jou dat het nog gaat lukken met je tuintje. En anders je leuke ideeën bewaren voor volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed om je te focussen op de goede dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi die rhododendrons, je ziet ze nu volop. En wat handig om je groenten in te vriezen, zo kan je altijd pakken wat je nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Plantjes kijken en niet kopen? Zou dat lukken?
    Gisteren heb ik veel fantastische rododendrons gezien, ik wist niet dat er zoveel waren...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog steeds bij de HEMA? Heb je het plantje nog gevonden. Jammer dat jouw balkon nog niet klaar is. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen plantje nog, maar ik heb wel mijn stoel weer op het balkon gezet.

      Verwijderen
  7. Papier opruimen moet ik ook doen. Ik zie ertegen op. Tuintjes in je hoofd creëren, wat leuk. Al met al vind ik jouw week, met quilty pleasure, bloemen, wandeling door het mooie Deventer, verse groente en een manier om er gemakkelijke maaltijden van te maken, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat papier is echt super vervelend. Maar elke keer een beetje helpt wel.

      Verwijderen
  8. Prachtig, die rhododendron. Wat irritant dat je nog niets kan doen op je balkon. Het zal moeilijk zijn om je te beheersen op de markt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu eens een reactie bij jou plaatsen op je blog ipv op je instagram. Kleine stapjes maken een lange wandeling. Maar papier vernietigen is niet de leukste klus om uit te zoeken. Voordeel daarvan is wel dat het meestal niet zo snel weer aangroeit.
    Wat een goed idee om broccoli en venkel te blancheren. Goed dat je me daaraan herinnert.
    Veel tuinierplezier (in je hoofd)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Judy your daily delights are lovely. The Rhododendron is beautiful. I had one that color but when we needed a new water well put in they damaged the roots and unfortunately lost it. My dear mother in law had purchased it for my hubby and I for our 10th wedding anniversary. Truly a sad loss. I think having breakfast in your beautiful city would be wonderful. Will be looking forward to seeing more of your daily delights. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je voornemen van omdenken gaat heel goed volgens mij. Je laat mooie plaatjes van de stad zien. Heerlijk hoe alles groeit en bloeit op dit moment.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.