Pagina's

30 mei 2019

sierk schröder (1903 - 2002)



Ik zag deze tentoonstelling van werken van Sierk Schröder vandaag. De titel 'Wie doet mij wat!' slaat op de houding van de vrouw met de rode laarzen op het schilderij van de affiche.

Wat schilderde deze man prachtige portretten! In een losse stijl die ik erg mooi vind. Hij maakte ook prachtige tekeningen. En pastels. En aquarellen.....

Ik heb een aantal foto's op de expositie genomen, maar heb ook een paar foto's van zijn website geplukt. Daar kun je nog veel meer van zijn werk zien dan op de tentoonstelling was verzameld. Je raakt niet uitgekeken! Enfin, kijk zelf maar.


ontroerende babyportretjes

veel vrouwen en spiegels maakte hij

titel: Verglijdend licht




ik was weg van deze oude wilgenboom

prachtige tekeningen

Vooral zijn aquarel en pastel werken vind ik geweldig.


5 opmerkingen:

  1. Wat mooi. Maar ja, om nou weer naar Deventer te gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, je weet nu de weg, Bertie! Kijk maar op de website, dan heb je een mooie indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het hele mooi schilderijen! De vrouw met de rode schoenen straalt ook echt een bepaald zelfbewustzijn uit vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Judy what a great artist. These paintings are just gorgeous. I especially was drawn to the portraits of the babies. So sweet. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi talent! Die babyportretten, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.