Pagina's

11 mei 2019

wandelen



Ik wandel 's morgens, vroeg, als de stad nog leeg en stil is.

Altijd ga ik richting IJssel, want water zien is - net als natuur en groen - goed voor je ziel, ben ik van overtuigd. Water geeft rust. Ik kom soms andere wandelaars tegen, vaak met hond, maar ook alleen. Mensen die ook even water willen zien. Iemand zei afgelopen week tegen mij: even aan de IJssel zitten is 'vakantie'.

Onderweg zie ik dingen die me treffen, en die fotografeer ik dan. Zoals dit huis, met die prachtige clematis. Of de kademuur, begroeid met muurbloempjes.




Een stukje stadsmuur, de Duimpoort heet het daar, geloof ik.




Wat straatjes en steegjes waar ik door wandel.








Of doodgewone boterbloemen.



11 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto´s. Echt ontroerend mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Noem het maar 'doodgewoon'..! moet je eens zien wat een vrolijke pracht er zich daar heeft uitgezaaid op wat vierkante centimeters..!
    Machtig mooie wandeling, zalige oude stad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat noemen we dan 'onkruid'... De stad blijft boeien, ik ben nog lang niet uitgekeken.

      Verwijderen
    2. Nee, ik noem dat geen onkruid.. dat zijn wilde bloemen! ;-)

      Verwijderen
    3. Ben het helemaal met je eens MizzD!

      Verwijderen
  3. Wat een mooie stad is Deventer toch en wat weet je dat mooi weer te geven. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi...Ja water zien dat moet. Jij daar aan de IJssel, ik hier aan het IJsselmeer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie stadswandeling. Het is ook echt een sfeervolle stad als ik dat zo zie.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.