Pagina's

13 maart 2020

coronaal overleg



Dat stond bovenaan een mailtje dat ik gisteravond kreeg. Coronaal overleg, het was meteen duidelijk.....

Het zit zo. Ik had me opgegeven voor een workshop a.s. zondag in Gorssel. Maar was het wel verstandig om dat te laten doorgaan? Ik deed daar vaker een workshop en er kwamen mensen uit heel Nederland. Na de maatregelen die gisteren werden afgekondigd, had ik zelf al besloten om af te zeggen. Ik zou met de bus gaan, en dat wil ik liever vermijden momenteel.

Nou ja, wat is wijsheid. Iedereen heeft hier zijn eigen opvatting over, merk ik. Ik neem maar mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik zit in een risicogroep. En ik heb in mijn leven verschillende ernstige infectieziektes gehad. Ik overleefde ternauwernood een blindedarmontsteking jaren geleden. Voornamelijk omdat het niet herkend werd en aangezien werd voor buikgriep. Kan er nog emotioneel van worden, want ik was echt doodziek, niks buikgriepje. En een jaar of tien geleden kreeg ik kinkhoest. Als volwassene. Werd ook wekenlang niet onderkend.




Het is even wennen aan deze situatie. Ik ben niet bang, maar bewust. De komende tijd ga ik op sociaal rantsoen. Voorzichtig zijn waar ik naar toe ga. Iets minder erg dan sociale onthouding.

Wat ik wel kan doen is wandelen. Daar zat een beetje de klad in. Knie, veel regen en wind, koud. Maar nu het voorjaar in de lucht zit, verheug ik me weer op mijn wandelingen voor dag en dauw. Vanmorgen deed ik een rondje IJssel. Water nog steeds hoog, kijk maar. Aan de overkant staat een boom met zijn voeten in het water. Wandelen en schilderen. Zo slecht nog niet.



15 opmerkingen:

  1. Ik zie zonet weer foto's van lege schappen op facebook. Ik deed gisteren boodschappen bij de Jumbo en dacht dit ook aan te treffen. Maar alle schappen waren vol. Ik blijf ook thuis, maar dat is niet zoveel anders dan anders. Ik ben wel heel verbaasd over alles wat er gebeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lege schappen heb ik hier niet gezien. Wel had ik moeite om de zeep die ik altijd koop bij de biologische supermarkt te bestellen. Voorlopig niet leverbaar.... door hamsteren. Het zijn rare tijden.

      Verwijderen
  2. Gelukkig kunnen we onszelf vermaken! Ik hoop dat achteraf blijkt mee te vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik ook, Ageeth. Maar we vervelen ons niet. :)

      Verwijderen
  3. Héél verstandig.. hopelijk zijn véle mensen dat.
    Ik behoor niet echt tot een risicogroep, maar zou zélf wél mensen uit die groepen kunnen besmetten en daar moet ik écht niet aan denken..!
    Dat hamsteren vind ik echte flauwekul.. en dan nog wc-papier..! belachelijk.. er is helemaal geen schaarste, alles wordt gewoon weer aangevuld, mensen laten zich nu echt wel een beetje opjutten door anderen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die workshop is inmiddels afgelast, er hadden zich 5 mensen aangemeld, in plaats van de 40 die ik daar wel eerder meemaakte. Verstandig.
      Ik heb hier geen lege schappen gezien, en ik hoop niet in de rij te hoeven staan voor dingen.

      Verwijderen
  4. 🌸

    It's beautiful where you are. Stay safe!

    Our stores have plenty of food, but there is a panic run on toilet paper. Strangest thing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Storing food or toilet paper is absolutely unnecessary, but it happens here as well. Stay safe too, Sandi!

      Verwijderen
  5. Ik ben graag thuis dus dat is geen probleem gelukkig .Hier zie ik wel lege schappen ,vooral closet papier en ook katten voeding word blijkbaar gehamsterd .Ik was trouwens verbaasd hoe enorm druk het bij de LIDL was ,nog nooit meegemaakt .Nergens geen paracetamol meer juist nu mijn man ze hard nodig heeft .Hij slikt ze zelden en juist nu pfff,gelukkig nog her en der wat gevonden in lades .Het is een totale gekte !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel verstandig om een beetje meer thuis te zijn en niet met openbaar vervoer te gaan. We moeten gewoon allemaal een beetje voorzichtig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er is niks mis met voorzichtig zijn Judy.
    En inderdaad, wat staat het water hoog. Hopenlijk gaat het niet de kade over.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zit niet in de risicogroep maar zit niet te wachten op griep, verstandige keuzes maak je langs het water is het altijd genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verstandig,ik ga ook niet naar kwetsbare mensen of groepen mensen.. Buiten zijn is een heerlijk alternatief

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wandelen is deze dagen wel een genoegen, met de fijne temperaturen. Zestien graden kan het maar liefst worden hoorde ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn Judy. Het water is echt hoog. Wel een mooi gezicht. Lekker wandelen is goed voor de mens. Hopelijk speelt je knie niet al te veel op.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.