Pagina's

28 maart 2020

een beertje, een draaiorgel en een bos tulpen



De dingen die we doen in corona-tijd.....

Kinderen gaan op berentocht. Het idee is geloof ik uit België komen overwaaien. Ik vond het leuk om mee te doen. Niet dat dit beertje erg zichtbaar is. Hij is nog geen 10 cm groot. En mijn raam is een stukje boven straatniveau. Nu de scholen dicht zijn komen er ook niet zoveel kinderen door de straat. Maar het gaat om het idee. Wie het ziet, glimlacht misschien.

En toen kwam er een draaiorgel in de straat. Een concert geven voor mijn overburen in het bejaardenhuis. Wat leuk! De straat liep een beetje uit, maar we hielden afstand. De bejaarden mogen niet naar buiten en er mag niemand op bezoek. Dus wat lief!
Het leverde een gesprekje op afstand op met mijn overbuurvrouw, die ik altijd bezig zie in haar inpandige tuintje op de begane grond. Je praat meer met wildvreemde mensen in deze tijden. Merk je dat ook?

Door alle maatregelen in de supermarkten vind ik het nu minder eng om boodschappen te doen. Een beperkt aantal mensen binnen, mandjes en wagentjes die na elk gebruik worden schoongemaakt, strepen op de vloer voor de afstand in de rij voor de kassa's..... het voelt veiliger.




En gisteren kocht ik deze reuzebos tulpen bij de bloemist. Zowat de enige winkel die nog open is in de winkelstraat. Op de drogist en de supermarkt na. Ik dacht: al het geld dat ik anders uitgeef aan een kopje koffie bij Yo of een ontbijtje bij de H.ema, spendeer ik nu aan bloemen van de bloemist. Ze worden roze, zei hij. Ben benieuwd.



15 opmerkingen:

  1. Leuk het mini beertje. Mooie grote bos bloemen. Dat is heerlijke genieten Judy. En als ze roze worden ga je ze dan schikderen?
    Leuk voor de bejaarden en gewoon leuk voor iedereen.

    Ik zie eigenlijk alleen nog maar mensen op straat lopen en ook gewoon netjes naast elkaar (volwassenen). 🙄 Maar praten met de buren. Nee, niet echt. Ik kom eigenlijk ook niet meer buiten. Ik moet met de lift naar beneden/boven. Als er iemand in de lift staat, dan kan je niet instappen, want je hebt geen 1m50 afstand en zo schoon is de lift niet. Helaas kan ik niet met de trap. Gelukkig kan ik wel heerlijk op balkon in het zonnetje zitten tot plusminus half 2. Vitamine D hamsteren. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb laatst al tulpen geschilderd, ik vind ze niet makkelijk, gek genoeg.
      Nee, in een lift zou ik op dit moment ook niet durven. Ik probeer hier in het trappenhuis zo min mogelijk aan te raken en dat is al een klus. En zodra ik weer binnen ben, was ik meteen mijn handen met mijn jas nog aan.
      Wat fijn dat je wel op het balkon kunt zitten in de zon!

      Verwijderen
  2. Ja wat een goeie actie hè, die beren. Echt lief! Die tulpen worden gastcerg mooi. Maar ik vind ze nu ook al mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo zijn er gelukkig nog genoeg dingen om blij van te worden in deze gekke tijd. Mooi boeket, tulpen zijn zo mooi als ze met veel zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We houden ons er maar aan vast, al die blije dingen.

      Verwijderen
  4. Mijn glimlach om het beertje heb je!
    Al die tulpen, heerlijk! Ik heb vorige week mijn principe, om alleen nog maar bloemen van de koude grond te kopen, laten varen. Voor de tweede vrijdag op rij heb ik ook zo'n grote bos gekocht, van een kleine zelfstandige.
    Ik stond vanochtend om 8 uur in de AH bijna te hyperventileren om de opstopping van mensen met winkelwagens, kletsende vakkenvullers en het ontbreken van doortastend (meerderjarig) personeel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat erg in de supermarkt, Ageeth. Dat was in het begin hier ook zo (nog maar een week geleden), maar dat is toch wel veranderd nu.

      Verwijderen
  5. Ik merk het nog niet zo, het meer praten met elkaar. In het straatje waar ik woon zag ik 1 buurvrouw in 14 dagen toen ik de kliko buiten zette. Ze dook schielijk weg. ik ben ook zo blij met mijn supermarkt. Wanneer het iedere keer wanneer ik kom net zo is als de vorige keer dan durf ik wel. Wie had toch kunnen denken dat er een tijd zou komen dat we bang zouden worden om naar een supermarkt te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, rare tijd is het. Ik woon natuurlijk in een normaliter drukke binnenstad met veel winkels. Daar zie je nu een stuk minder mensen, maar toch wel een aantal. En als je moet uitwijken of manoeuvreren om elkaar heen, raak je toch wel in gesprek.

      Verwijderen
  6. Heb een mama met baby panda voor het badkamerraam gezet.. da's boven, maar ze moeten ook niet té gemakkelijk te vinden zijn vind ik, dan wordt het voor die kids toch leuker om te zoeken hè.. dus jouw beertje lijkt me helemaal goed! :-)

    Heb toevallig ook een bos tulpen gekocht hahahaa.. twee eigenlijk, rode en geelrode, maar heb ze bij elkaar in een grote kan gezet... lekker de lente in huis gehaald, net als jij.

    Helaas hier geen draaiorgel in de straat.. alleen confetti van de magnolia's die heel snel uitvallen nu met dat windje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Confetti is ook feestelijk.
      Eerlijk gezegd hou ik helemaal niet van draaiorgels. Deze staat normaal op zaterdag in de binnenstad wanneer het erg druk is in de stad. En had dus nu niets te doen. En ik heb ervan genoten, alleen al om het liefdevolle gebaar!

      Verwijderen
  7. Ik verbaas me erover dat de winkels nog open zijn. ZO weinig klanten als er lopen je zou denken dat het personeel duurder is per dag. De draaiorgelman moet een geweldige vent zijn. Ik had het ook gehoord van de beren, ik moet eens zoeken of ik nog een beer heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele leuke actie. Ik schrijf er morgen ook over. Het geeft natuurlijk niet dat jouw beertje wat hoger zit. De “jagers” moeten gewoon nog beter speuren om de beren te vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je brengt me op een idee. De bloemist moet ook leven. Normaal ben ik niet zo'n bloemenkoper,maar ik ga een bos halen komende week.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.