Pagina's

30 maart 2020

teksten



Vanmorgen wandelde ik weer een rondje IJssel. Gisteren bleef ik thuis en deed mijn zondagse klungeldingen, de was bijvoorbeeld. Morgen staat een tocht naar de supermarkt op het programma. Het voelt als een hachelijke onderneming. Maar vandaag deed ik mijn frisse neus op bij de IJssel. Zo probeer ik mijn buitenactiviteiten een beetje over de week te verdelen.

Het was een beetje grijs. Maar in augustus vorig jaar zag het er zo uit.



En toen viel me iets op bij de aanlegplaatsen die je op de foto's ziet. Ik werd er vandaag weer aan herinnerd, en zocht de foto's op die ik vorig jaar maakte. Het werd nooit een blogbericht. Nu wel.


Er staat een tekst op de steen aan de voet van de steiger.
En bij de andere twee steigers eveneens.





Er staat: HANDEL 1545, WANDEL 2004 en WATERWEG ∞.

Deventer is/was een Hanzestad, een samenwerkingsverband tussen handelaren en steden. Tussen de 14de en 16de eeuw werd steden het Hanzevoorrecht verleend. Daar doet de eerste tekst aan denken. 
Waterweg is ook voor de hand liggend. Maar Wandel 2004 ontgaat me.

Deventer heeft één van de oudste wandelparken van Nederland. Lees ik op Wikipedia. Dat park ligt aan de overkant. Zou dat het zijn? Google geeft me verder geen verklaring voor deze teksten helaas.

Ik vond meer teksten op mijn wandelingen. Waar ik wel wat meer over kan vertellen. Dus een nieuwe rubriek is geboren.

10 opmerkingen:

  1. Dat schrijf je treffend, boodschappen doen is een hachelijke onderneming.
    Interessant, je nieuwe rubriek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Judy, daar hou ik wel van. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vond het wel een leuke zoekopdracht, nu we tijd over hebben gedurende de dag. Dus heb al eens zitten zoeken, maar voorlopig vind ik ook niks. Wel interessant.. en mysterieus dus, die teksten hehe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mysterieus. Ik kon ook niets vinden. Vorig jaar heb ik gezocht en nu weer. Leuk dat je meezoekt.

      Verwijderen
  4. Great post, Judy! Love the photos and the history, but who would have ever thought a trip to the grocery store would be risky???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke ontdekking! Is het niet wonderlijk hoe je iets jaren niet ziet, en dat je het dan ineens bewust wordt?!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk. Je hebt al een paar keer een serie leuke blogs gemaakt. Deze wordt vast weer geweldig. Ik moet me bedwingen om niet te gaan speuren op internet, maar dat heeft geen nut, denk ik.
    Ik wacht rustig af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik natuurlijk allang gedaan, Mieke. Niets te vinden. Misschien vind ik het antwoord ooit een keer.

      Verwijderen
  7. Misschien via de VVV? Of de gemeente?

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.