Pagina's

09 maart 2020

bijkletsen



Vorige week was een vriendinnetje van vroeger op bezoek. Van de middelbare school. We hadden wat jaren bij te kletsen. Leuk was dat! Uiteraard deden we ook een rondje binnenstad. Er stond een snijdende wind bij de IJssel die dag. En daar zal het wel door gekomen zijn, dat ik deze week flink verkouden was. Ouderwets verkouden. Tissues niet aan te slepen.....

Dat is wel wat, hoor, zo'n verkoudheid, als de hele week zowel het corona-virus zelf, als het nieuws erover, zich steeds meer uitbreidde. Is dit wel een gewone verkoudheid? Heb ik koorts? Wat nou als ik ook moet hoesten? Handen wassen, handen wassen. Geen paniek.

Enfin, het is al weer zo goed als over. Ben voorzichtig geweest om niemand aan te steken. Wel gewoon naar buiten geweest. Als ik niet naar buiten kan, word ik gek. En ik moest natuurlijk ook gewoon mijn boodschappen doen. Maar het zette me wel aan het denken. Want de incubatietijd van corona is één à twee weken. Dat is best lang, waar ben je in die tijd niet allemaal geweest.




Het viel gelukkig mee.
Dus zaterdag met een strakblauwe lucht, wandelde ik weer naar de IJssel en de Kloostertuin. De IJssel staat nog steeds hoog. Berichten zeggen dat het water nog gaat stijgen. En in de Kloostertuin hebben de sneeuwklokjes plaats gemaakt voor kleine narcisjes.

Dat was het. Alles goed in Deventer.
P.S. En de bom is gisteren keurig gedemonteerd.



8 opmerkingen:

  1. Gelukkig maar dat het een gewone verkoudheid was, maar kan me je paniek en zorgen voorstellen.. ik heb dat ook! Was afgelopen zaterdag in Brabant wezen wandelen en het was er erg druk.. toen heb ik toch wel even gedacht van 'wat als..?' En nu denk ik bij elk kriebeltje in m'n keel 'oh nee het zál toch niet..!' :-) Voorlopig lach ik er maar om.
    Leuk om met zo'n oude schoolvriendin bij te kletsen hè.. heb er twee waar ik nog contact mee heb en is altijd leuk om dan weer eens samen te komen en bij te praten ja.
    En de bom heeft dus niet voor vervelende verrassingen gezorgd.. gelukkig maar! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, we weten niet hoe dit nu verder gaat verlopen. Voorzichtig zijn, denk ik.
      Wij hadden in december een klein reünietje van 6 oud-klasgenoten. Ontzettend leuk! Vandaar dat het contact met deze vriendin van vroeger weer hersteld werd.
      En die bom: wat een vak, hè, om dat ding te demonteren. Maar ik heb gelukkig geen boem gehoord.

      Verwijderen
  2. Wat leuk,dat jullie echt iets te bespreken hadden. Was het net als vroeger?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We konden zo de draad weer oppakken. Grappig, hè.

      Verwijderen
  3. Bijzonder om een contact van vroeger weer op te pakken. Eigenlijk zijn we in al die jaren heel andere mensen geworden en toch ook weer niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heel gek, Ageeth, maar toen we met zijn zessen in december na jaren weer bij elkaar kwamen, was het alsof de tijd wegviel. Heel vertrouwd. Het zijn natuurlijk wel de mensen met wie je een stuk jeugd hebt gedeeld.

      Verwijderen
  4. Heerlijk dat soort vriendschappen. Wat zou een mens zonder moeten?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig geen Corona. Ik vind het allemaal maar naar en eng.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.