Pagina's

18 maart 2020

wandelen mag nog


















Zomaar wat foto's van mijn wandeling vanmorgen vroeg. Ik geniet van het jonge groen. Wandelen mag nog. Rustig is het overal.....

Ik lees op andere blogs over de onrust die alle maatregelen oproepen. Ik merk het ook. Het zijn rare tijden. Een mens is een gewoontedier, ik tenminste wel. Ik merk dat ik mijn dagelijkse dingen buitenshuis mis. Het 'nieuwe normaal' is er nog niet. Rust om te schilderen heb ik nog niet.

Dus ik ging weer wandelen vanmorgen. Heerlijk weer en overal voorjaarsbodes. Richting de IJssel lopen is mijn eerste instinct.




De anders zo drukke weg is nu doodstil. Dus ik kon makkelijk oversteken. Maar ik richtte mijn aandacht eerst op de statige panden aan deze kant van de weg.




Het is vuilnisophaaldag. Dat gaat gewoon door. En ineens vond ik ons afval erg fotogeniek.





Prachtige magnolia in knop en daar verder weg forsythia. Ik mis mijn tuin van voorheen, als ik forsythia zie.



Een boot en een fiets. Het zegt u hoogwaarschijnlijk niets....



En het water staat nog steeds hoog. Het staat sommige mensen tot aan de lippen, in deze tijd. In de zorg. In de horeca ook. Waar ik nu geen kopje koffie kan drinken.
Straks even bellen met vrienden die een zoon in de Fillipijnen hebben. Kan hij nog naar Nederland terug?

Sterkte allemaal. Vergeet niet van het voorjaar te genieten.


19 opmerkingen:

  1. Kan er inderdaad ook echt niet goed tegen dat alles even zo ánders is, maar het is wat het is en we moeten erdoor met z'n allen hè. ik wilde alleen maar dat iedereen net zo verstandig deed als ikzelf probeer te doen.. afstand houden op straat en in de supermarkt.. en dat achterlijke hamsteren moet nu toch maar héél snel stoppen. In Engeland nemen de supermarkten zélf maatregelen ertegen, met hoeveel je van elk artikel mee mag nemen.. zouden ze hier ook allang hebben moeten doen! Het is al een riskante uitstap, naar die winkel, maar noodzakelijk.. als je kunt pakken wat je nodig hebt ben je echter zó weer buiten, maar nu is het zoeken en je planning aanpassen aan wat er nog ís.. zó ergerlijk!
    Ik ben ook blij dat we nog naar buiten kunnen.. maar hoewel er inderdaad nog maar weinig auto's rijden, is het hier nu veel drukker op straat met wandelaars (zonder hond! ;-) ) en fietsers.. ik moet echt m'n best doen rustige wegen en paden op te zoeken hoor. Maar ja.. Rotterdam is natuurlijk ook een grote stad met een hoop inwoners en iederéén wil nu buiten van de lente genieten.. snap ik best, van alleen maar binnen zitten zou je toch gek van worden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier wordt niet zo gehamsterd, in de twee supermarkten bij mij in de buurt. Misschien elders in Deventer wel. Het kan ook zijn dat ik geen lege schappen heb gezien, omdat ik altijd vroeg ben. Tussen 8 en 9 uur. Wel veel meer aanvoer dan anders.
      Mijn straat is wel rustiger, en niet alleen omdat er geen kinderen van en naar school worden gebracht. En af en toe een wandelaar, met of zonder hond.

      Verwijderen
  2. Jij ook hoor. En nee, dat vergeet ik niet. Kan niet anders, je moet het zien. En het lijkt zo normaal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wereld en de seizoen draaien gewoon door. Sterkte ook, Bettie!

      Verwijderen
  3. Het is goed om de zon te zien.

    "Sterkte allemaal. Vergeet niet van het voorjaar te genieten."

    Jij ook. 🎈

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Judy! Bijzonder om zoveel soorten afval aan de weg te zien. Wij hebben grote containers voor groenafval, papier en overig. Plastic, glas en kleding moeten we zelf wegbrengen.
    Ik merk dat ik ook erg onrustig ben, een soort van in bange afwachting en als autist heb ik het nogal moeilijk om steeds minder controle te hebben over van alles.
    Sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de binnenstad hebben we geen containers, met alle flats en woningen boven winkels. De grijze vuilniszakken restafval gaan in een ondergrondse container. En het plactic, glas en papier worden apart opgehaald. Vandaag dus.
      Jij ook sterkte, Ageeth.

      Verwijderen
  5. Dat heb ik ook, Judy. Ik ben graag thuis. Ik ben veel thuis. En nu ben ik zo warrig. Nu voelt thuis als een gevangenis. Straks ga ik misschien even boodschappen doen. Ik vind het gewoon eng om naar buiten te gaan. Terwijl ik mensen zie wandelen en fietsen en nog genoeg auto's langs zie komen. Maar ik voel mezelf niet goed niet goed dit alles. En dat maakt onzeker. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gevangenisgevoel herken ik, vandaar dat ik toch maar gewoon de deur ben uitgegaan. Boodschappen is niet afleidend genoeg. Er zijn inderdaad best wel wat mensen op straat. Liefs terug, Geri!

      Verwijderen
  6. Dat wandelen en een beetje van de natuur en de omgeving genieten, doet een mens goed. Zo ervaar ik het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja gelukkig mogen we nog naar buiten, en de buitenlucht is fijn. Dat helpt om het hoofd een beetje ‘leeg’ te maken.
    Mooie foto’s heb je gemaakt Judy.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. vooral dat laatste zinnetje.. Momenten van voorjaar zien zijn zo belangrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een boot en een fiets. Het zegt u hoogst waarschijnlijk niets....
    Geweldige zin. Zulke grapjes houdt ik van. Soms schieten ze je gewoon te binnen.
    En genieten van de lente, ik zou niet anders kunnen, ondanks deze onwerkelijke tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk dat we nog naar buiten kunnen/ mogen. Maar we moeten echt voorzichtig blijven. Hier constant lege schappen, ik snap er niets van.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig wel. Genieten van de natuur en alle frisse kleuren van het voorjaar. De geuren, echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja absoluut genoten vand e natuur, enorm van de lammetjes en de narcissen. Geen foto's van de bloemen, die staan zo lag dat ik niet snel genoeg op kan staan om bij mensen uit de buurt te gaan. Het is hier nog niet bij iedereen doorgedrongen . Foto's van langs het water zijn heerlijk zeker het schip en de fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als ik dat vuilnis zie dan denk ik ook altijd hoe fijn het is dat we vuilnismannen hebben en dat het in Nederland zo comfortabel geregeld is dat dit wordt opgehaald voor ons.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.