Pagina's

12 maart 2021

nog meer tevreden


Vorige keer schreef ik over het huis met de naam TEVREDEN. Ik had nooit eerder op die plek mijn blik omhoog gericht. Hier meer informatie over het pand.

En toen kreeg ik een mailtje van Josephine: "Tevreden is een anagram van Deventer. Als je er naar zoekt  kun je nog meer van deze anagrammen in Deventer vinden. Deventenaren zijn erg tevreden over hun stad, geloof ik."

Waar? Waar kan ik er nog meer vinden?


Dit is wat ik vond. Maar als er nog meer is, hoop ik dat je me nog een keer mailt, Josephine!

Er schoot me namelijk wel iets te binnen. Een post van twee jaar geleden over de putdeksels in de binnenstad.


Als je goed kijkt kun je daar DEVENTER in ontdekken.
Hier las ik erover. Daar werd ook al gerept over een anagram dat je ervan kunt maken. Maar ik kon het toen niet ontdekken. Hoe lang ik ook naar dat putdeksel tuurde. Het staat er ook niet in, het woord tevreden. Jammer. 

Ik ben natuurlijk import Deventerse. Ik moet duidelijk nog meer inburgeren, dat ik dit nou toch niet wist. In het eerste jaar dat ik hier woonde kreeg ik een uitnodiging van de burgemeester. Voor een maaltijd op het stadhuis, samen met alle andere nieuwkomers van dat jaar. Zo bijzonder vond ik dat.  Je werd ingedeeld per wijk, zodat je meteen kennis kon maken met buurtgenoten. Ik heb op veel plaatsen gewoond, maar nog nooit ben ik zo hartelijk welkom geheten!

Acht jaar woon ik nu hier. En kan niet anders zeggen: ik ben hier heel tevreden. 




17 opmerkingen:

  1. En nu natuurlijk verder speuren. Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. De onderste ook, maar dan ondersteboven.. maar 'tevreden' staat er niet in, zoals Judy ook schrijft.

      Verwijderen
  3. Hé, dat is leuk, nu ben ik benieuwd wat je nog meer tegen komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg. Ik zie Deventer staan. Een leuk idee, iedere stad zijn eigen putdeksel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk wel.. een mooi anagram.. zouden ze dat in den beginne al bedacht hebben.. wat betekent Deventer eigenlijk? waar komt het van? Ben ineens nieuwsgierig daarnaar hahahahaa! Én ik ga eens in m'n foto's van m'n bezoekje aan Deventer, een paar jaar geleden samen met een andere blogster, Noortje, neuzen.. wie weet heb ik per ongeluk ook wel ergens 'tevreden' gekiekt.. ik maak altijd zóveel foto's hè..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je stelt wel een heleboel vragen, mizzD. Het is wel interessant om dat uit te zoeken.

      Verwijderen
    2. Hahaaa.. vond op wiki al het één en ander ondertussen.. de naam heeft dus niks met 'tevreden' te maken.. maar met een oude boom. ;-)

      Verwijderen
    3. Ja, ben ook al aan het zoeken geslagen. Of met Daventry waar de oude Lebuinus vandaan kwam die hier een kerk stichtte. Maar dat 'tevreden' zal me nog wel een poosje bezig houden. Hoop dat ik nog meer vind.

      Verwijderen
    4. Ik zag inmiddels dat ik 'jouw' pand ook op de foto heb.. maar dan meer in z'n totaal hehe. En ik heb een brievenbus gekiekt met 'Weltevreden' er boven (in dat hele smalle straatje vlakbij de Lebuinuskerk).. maar dat slaat nergens op haha! Ook nog een muurtje met 'Thuis in Deventer' erop in witte letters, vlakbij het station.. maar meer ook niet.. helaas. :-)

      Verwijderen
    5. Nou in ieder geval bedankt voor het zoeken! Dat 'Thuis in Deventer' was bij het kantoor van mijn woningbouwvereniging, die nu ergens anders zit. Volgens mij staan die letters er nog wel... zal eens kijken.

      Verwijderen
  6. Zou ik op de een of andere manier Delft moeten verlaten, dan koos ik voor Deventer. Echt waar, ik roep het al jaren. Maar nu begrijp ik waarom: er wonen alleen maar tevreden mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, wat leuk! Nooit bij stil gestaan, dat tevreden een anagram van Deventer is. Terwijl ik er toch heel wat journalistieke jaren gesleten heb... (en nog steeds van de stad houd)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, als je het eenmaal weet zie je het zo. Superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is echt bijzonder, welkom worden geheten op het gemeentehuis met een maaltijd. Hulde!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.