Pagina's

11 november 2021

the things we do - 2



Nu we afstevenen op een tweede corona-winter, blik ik even terug op hoe ik tot nu de pandemie doorkwam. De dingen die we doen in coronatijd.....

Ik wandelde in alle vroegte, zo veel dat mijn knie begon te protesteren. Daar gaat het nu overigens heel goed mee (afkloppen). 
Ik maakte veel foto's en schreef veel op dit blog. 
Ik kweekte tomaten op mijn balkon. Mijn balkonplanten houden me nog steeds aardig bezig.
Ik knipte mijn eigen haar. Wat overigens niet zo bijzonder is, want dat deed ik eerder.

En ik begon optimistisch aan een schriftelijke cursus tarot
Het was veel uit het hoofd leren, en dat lukte begin corona niet zo goed. Maar nadat onlangs de brainfog optrok, maakte ik de cursus af. En tada... ik ben geslaagd.

Natuurlijk ben ik nu helemaal geen volleerd kaartlegger. Maar ik vond het leuk om meer te leren over het verhaal van de kaarten met die mooie symbolische afbeeldingen. De Dwaas die met kinderlijke verwondering de wereld tegemoet treedt en op zijn reis van alles ontmoet en leert. 

Wat er wel een beetje bij inschoot, is schilderen. Ik heb mijn schilderblog schandelijk verwaarloosd. Dus daar moet ik hoognodig wat aan doen. Daar ben ik deze winter wel zoet mee, denk ik.


26 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd. Wat knap! Ik vind het een boeiend onderwerp. ik vind het een boeiend onderwerp. Extra pluim omdat je het in corona tijd haalde. Want die moeite met concentratie ken ik ook.
    Wat fijn dat je knie er nu beter aan toe is.
    Misschien je eigen Tarot kaarten ontwerpen en schilderen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb uit de cursus gehaald wat me aansprak en de rest min of meer naast me neergelegd. Ik hoef niet alle bestaande legpatronen uit mijn hoofd te weten. Ik hou het bij eenvoudig.
      Dat laatste is wel erg ambitieus. Maar wie weet. Eerst maar weer eens een penseel oppakken. :)

      Verwijderen
  2. Misschien valt het nog mee, maar jij gaat je niet vervelen. Ook wat waard!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De geesten worden vandaag al weer aardig rijp gemaakt voor een 'korte lockdown'. We zullen zien. ik ben voorbereid.

      Verwijderen
  3. Ik denk niet dat jij je gaat vervelen, zeker niet met het schilderen in je achterhoofd.
    Knap dat je geslaagd bent in coronatijd.
    En zeker niet te vergeten: fijn dat je ons kon laten meegenieten, dankzij je foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd naar je nieuwe schilderwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jij je eigen haar knipt. Als ik me het goed herinner, heb jij een natuurlijke slag in je haar.
    Schandelijk 🤪Judy dat jij je schilderblog ‘verwaarloosd’ hebt. Ach, je kunt natuurlijk ook niet altijd bezig zijn met schilderen. Gefeliciteerd met het slagen van de tarotcursus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moeilijk uit te leggen hoe ik mijn haar knip. Ik heb inderdaad een beetje springerig haar, dus een klein foutje valt niet zo snel op. En ik knip het recht af, wat ik boblijn noem. Ik doe het in twee lagen. Eerst de onderste laag en ik bind mijn bovenste haar even op. Het haar aan de achterkant kun je goed knippen door het tussen twee vingers te houden en dan in de spiegel te kijken bij het knippen. Je kunt die vingers ook iets opzij houden, zolang je het haar ertussen maar niet verplaatst. Snap je? O ja, en knippen als je haar kletsnat is, zodat je het goed recht kunt kammen.

      Verwijderen
    2. Ja en nee. Ik heb wel eens een poging gewagd, maar ik had ruzie met de spiegel en de handelingen met de schaar. Dat kwam door het spiegelbeeldeffect. Omdat je bij mijn haar wel goed kan zien als je iets verknipt, ben ik maar tijdig gestopt.
      Ik vind het wel knap dat jij het doet.

      Verwijderen
  6. Wat goed,die tarotcursus. Door de ervaringen denk ik,dat men nu beter bezig kan zijn in de (echt korte????) lockdown.Ik zal mijn nieuwe boekengaan missen,maar er zijn nog voldoende herlezers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Izerina. We zullen zien wat ze gaan besluiten. Als het maar helpt.

      Verwijderen
  7. Nou, van harte met het slagen voor die cursus.. maar ben ook wel blij dat je knie het nu zo goed houdt (afkloppen inderdaad! :-) ).. én dat je weer gaat schilderen.. dáár kijk ik eigenlijk nog het meeste naar uit, vind dat zó knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje MizzD! Ik heb nog steeds heel veel aan het advies van de fysio twintig jaar geleden, toen ik mijn kruisband afscheurde. Hij zei: de mate van slijtage (door trauma of leeftijd) is niet evenredig aan de pijn. Je kunt met een volkomen versleten gewricht pijnloos zijn en andersom heel veel pijn hebben bij minimale slijtage. Daar zit geen verband tussen. Je kunt je knie trainen minder/geen pijn te hebben, door elke keer de afstand die je loopt een stukje te vergroten en nét even over je pijngrens te gaan. Zo heb je steeds minder pijn en vergroot je je actie-radius stukje bij beetje. Dus het motto is: niet stoppen of minderen met bewegen!
      Dat pas ik nu (weer) toe en hoe meer ik loop hoe minder pijn ik heb. Binnen grenzen dan, want niet overbelasten door in één keer heel veel te gaan lopen.

      Verwijderen
  8. Ik ken dat! ik scheurde m'n kruisband 30 jaar geleden af tijdens het schaatsen en had oom een enorm goeie fysiotherapet. Ben dan na 10 jaar voor een studie opgeroepen in het oude Claraziekenhuis.. met vooral allemaal voetballers hahaha.. om te zien hoe m'n knie toen was qua prestaties en daaruit kwam dat ie niet onderdeedn voor m'n goede linkse.. was ik trots op! :-)
    Jij bent ook goed bezig.. vooral niet overbelasten nee.. maar zéker niet thuis blijven zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed dat jij dat ook ervaren hebt, mizzD. Ik dacht ik schrijf het hier maar op, voor wie er wat aan heeft. En jij bevestigt het. Want ik wist dat jij dezelfde kwaal hebt aan je knie. En je wandelt er prima mee! Een heel blog vol! :)

      Verwijderen
  9. Hoop dat ik meer kan gaan wandelen, dat heeft me er de vorige lockdown door heen geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn om je niet te hoeven vervelen, het is heerlijk als je uit veel bezigheden kunt kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie blogs deel je steeds en wat fijn dat je ook zo creatief kan wezen. Lees je schrijven graag maar door omstandigheden reageerde ik wat minder. En mijn knie is slijtage en je tips heb ik ook ter harte genomen als ik weer wat wil gaan wandelen door de wijk. Maar nu wel met mijn rollator want zonder lukt het mij niet meer. En zo kan ik ook wat rusten onderweg. Wens je mooie dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je er wat aan hebt, Tine, want die tips van de fysio hebben mij echt geholpen. Er is nog veel te verbeteren bij slijtage, dus probeer toch zo veel mogelijk te lopen, met rollator.

      Verwijderen
  12. Hee wat leuk dat jij interesse hebt in Tarot! Gefeliciteerd, dat je erin geslaagd bent alle basisbegrippen te onthouden ;-) En vanaf hier heb ik het met jullie in NL te doen. Alweer een (mogelijke) lockdown, terwijl zoveel onderzoeken aantonen dat dit NIETS helpt. Je eigen immuunsysteem boosten, door gezond te leven, gezond te eten, veel buiten te zijn, veel samen te zijn met mensen die je liefhebt en veel te knuffelen... dát helpt! Ik hoop dat steeds meer mensen dit gaan inzien, en gaan DOEN

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anuscka! Ik kende die basisbegrippen eigenlijk wel, maar toch was het leuk om alles nog eens voorbij te zien komen met zo'n cursus.
      Nou las ik laatst op teletekst dat Denemarken ook de maatregelen weer wil aanscherpen. Ik hoop dat dat jullie niet treft.

      Verwijderen
  13. Wat leuk! Ik heb ook Rider Waite kaarten, maar het lukt me werkelijk niet om de betekenissen te onthouden. Ik vrees dat ik mijn cursus nooit succesvol ga afronden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Iam glad that we are already looking back at corona. .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk dat je nu gediplomeerd verder kunt werken met die mooie kaarten. Veel succes ermee en vooral veel plezier erin. Maar nu ook wel weer van die mooie aquarellen makken. Dat is toch ook heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lijkt me heel interessant, tarotkaarten leggen. Ga je er je werk van maken, of is het echt voor de hobby.
    Hopelijk vind je weer tijd en energie om te gaan schilderen, want het is heerlijk om creatief bezig te kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.