Pagina's

29 april 2020

the things we do



De dingen die we doen in crisistijd.

In het weekend knipte ik mijn haar. Nu heb ik dat eerder gedaan, dus zo wereldschokkend was het niet. Gewoon rechttoerechtaan, een boblijn noem ik het. Ik had zo genoeg van die lange pieken in mijn nek. Ben zeer tevreden met mijn eigen werk. In het verleden knipte ik het regelmatig zelf uit ontevredenheid met de kapper. Als je een vermogen betaalt voor een knipbeurt, dan moet het ook goed zitten. En als je zelf een foutje maakt, ach.....

Vlak voor de lockdown kocht ik viooltjes op de markt. Voor op mijn postzegelbalkonnetje. Ze staan op een minitafeltje, zodat ik ze kan zien als ik in de keuken bezig ben.

De oranje deden het niet zo goed. Ze werden wat vlekkerig en kwamen niet meer goed uit. Koningsdag hebben ze nog gehaald. Maar vandaag in de biologische supermarkt - waar ik overigens al weken mijn biologische zeep niet kan krijgen - zag ik een potje tijm. Dus het restantje oranje viooltjes deed ik in een vaasje en de tijm in een groter potje. Wat een heerlijke geur op mijn balkon! Nu nog een zonnetje erbij.


18 opmerkingen:

  1. Wat goed van die knipbeurt. Dat is iets dat ik echt niet zou kunnen. Zeker de achterkant niet. En dat vaasje met die viooltjes vind ik zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oehhh.. dát zou ik nu ook wel willen kunnen.. m'n eigen haar knippen! Ik heb al gezegd dat als het tot ná de zomer gaat duren, dat de kappers dicht blijven, ik echt een tondeuze over m'n hoofd heen ga halen hoor! Ik word nu al gek ervan elke ochtend, om het goed te krijgen.. en als het dan 30 graden is.. nope, dan maar eventjes extra kort, kan mij het schelen.. we zitten tóch thuis hahahaa!
    Lekker hè tijm.. en je kunt het natuurlijk nog in de keuken gebruiken ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In een ver verleden heb ik mijn eigen haar ook wel eens kort geknipt. Dat is toch van een hogere orde, hoor. Een stukje aan de onderkant eraf halen is niet zo moeilijk. Je moet goed nadenken wat de kapper altijd doet, en dat proberen na te doen. En de tondeuse kan daarna toch nog altijd...... :)

      Verwijderen
    2. Ah ja.. ik weet precies hoe de kapster het doet.. maar die kán het en dan lijkt het zo simpel hahaha maar dat ís het vast niet. En de achterkant.. daar kan ik niet eens bíj..! :-)

      Verwijderen
  3. Wat ben je toch een leuke creatieveling!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig, die plantjes in gewone bruine potten. Vind ik altijd echt zomers. Heb vanmorgen het haar van mijn man met de tondeuse gedaan. Nou, daar blijft het wel bij. Ik wil mijn haar laten groeien, dus voor mezelf wacht ik wel tot de kapper weer komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb heel veel terracotta potten meeverhuisd van mijn vorige huis. Ik dacht altijd nog een balkontuintje te beginnen. Ik vind terracotta mooi bij planten passen. Alleen de kleintjes die ik heb zijn plastic.
      Als je toch je haar wilt laten groeien, is nu het goede moment. ;)

      Verwijderen
  5. Ik knip áltijd mijn eigen haar omdat ik inderdaad nooit tevreden was bij de kapper. Wat ziet het er gezellig uit..knus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, nog een zelfknipper. Ja, daarom deed ik het ook. Er zit nu bij mij in de buurt een budgetkapper, waar ik wel eens naar toe ging. Maar ik vind vaak dat ik het zelf beter kan.

      Verwijderen
  6. Wat een vrolijk balkonnetje heb je zo! En knap hoor dat je zelf je haar knipt. Ik wacht toch nog maar even.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We moeten allemaal onze eigen haaroplossing vinden....

      Verwijderen
  7. Mooie intense kleuren, die viooltjes. Die zie je goed vanuit huis. En in terracotta staan ze leuk, heb ik ook vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een frisse mooie foto met die achtergrond. Ik heb Vriendjelief mn nekharen af laten knippen (die draaien in mn ketting auw!) ik laat het maar zoals het groeit en steek het binnenkort gewoon op. Over je zeep, je hebt toch wel gevraagd of ze iets wisten hè? Ik heb gemerkt dat als het dan binnenkomt ze aan je denken en het apart leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love your choice of flowers & colors, Judy! The simple pots allow the flowers to shine! And I confess - I cut my hair, too:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je die oranje bloemetjes zo mooi een tweede leven gegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. good for you with the haircut! I am growing mine to one length and then plan to do it myself too. I love violets, you never see them in flower shops in the UK any more, my mother always had them in bunches and I miss them. I think I would enjoy markets in your part of the World.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.