Pagina's

24 april 2020

de goede weg



Harten, beertjes, spandoeken en heel veel krijt. Zo laten we zien dat we ons met elkaar verbonden voelen. En elkaar niet vergeten.....

Aan de overkant van het verzorgingshuis laten kleinkinderen weten dat ze opa niet vergeten zijn. En op het verzorgingshuis zelf laat het personeel weten goed voor ze te zorgen.
Het is behelpen. Niemand mag erin en niemand mag eruit. Ik zie hoe een oudere meneer een touw van zijn balkon laat zakken. Zijn zoon bindt er een tas vol boodschappen aan vast.



Overal harten.



Ik zag dat er wordt gehinkeld. Twee meisjes speelden met een bal en deden een dansje. Het voelt als vroeger, toen ik klein was.



De creatieve krijter schreef ook op de winkelpui. Samen..... ja. Maar vrij?

Toch zag ik ook andere dingen. Ik zag een sticker met de tekst: NOS-Fake News. Ik had geen camera bij me op dat moment. En de volgende dag was hij weg. Gelukkig. Maar gisteren sprak ik met iemand die ook het nieuws niet geloofde, een complot zag. En de cijfers van het RIVM luchtig wegwoof. Ik snap dat niet. Eerlijk gezegd was ik geschokt. Ze zei: laat je niet door angst leiden. Maar ik dacht: als er een beer op je afkomt, is angst een goede raadgever. Angst vertelt je dat je jezelf in veiligheid moet brengen. Daar kun je maar beter naar luisteren, lijkt mij. Een beer is zichtbaar, een virus niet. Dat is het enige verschil.

Aan de andere kant sprak ik iemand die onlangs haar broer verloor aan corona.

Ik kies ervoor me verbonden te voelen. Met de hele wereld. Dat is volgens mij de enige weg. De goede weg. En blijf veilig.


13 opmerkingen:

  1. En toch denk ik "En het beleid in Zweden dan? "Als alles over is zullen we weten,wat wijsheid was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ieder land heeft zijn eigen beleid. Ik weet niet hoe ernstig de situatie in Zweden is. Er is in Nederland al zo'n groot verschil tussen het noorden en het zuiden. In Brabant is de situatie verschrikkelijk. Terwijl hier in het oosten en in het noorden het allemaal (nog) wel meevalt. Ik weet het antwoord niet, Izerina. Ik hou me aan de richtlijnen, dat lijkt me het verstandigste.

      Verwijderen
    2. Een collega van mij heeft met haar gezin in Zweden gewoond. Zij vertelde dat de Zweden altijd al aan sociale onthouding doen. De inwoners hebben zelf de verantwoordelijkheid gekregen en hen is met klem gevraagd om sociale afstand te houden. Mensen die het niet eens zijn met het beleid van onze regering in deze crisis, gebruiken - onterecht - Zweden als voorbeeld!

      Verwijderen
    3. Wat goed dat je dit zegt, Ageeth!

      Verwijderen
  2. De muur met het simpele hart is posterwaardig!!
    En ik vraag me ook af, wat is wijsheid. Maar vooralsnog leven we in de 1,5 meter samenleving en dat doen we best goed. Maar we moeten het wel met z'n allen doen. En zo zijn we vast en zeker op de goede weg. Dank voor je mooie plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zal de wens zijn.. weer samen en vrij! :-)
    Volgens mij zijn dat Kaspische vergeet-me-nietjes.. ooit eens van een andere blogger geleerd dat je er verschillende soorten van hebt, je kunt het zien aan het blad dat heel anders is. :-)
    In Zweden loopt de boel nu toch uit de hand.. maar ze hebben er sowieso toch veel meer ziekenhuizen dan wij.. en dat was hier het probleem.. het in de ic's in de hand proberen te houden als er té veel mensen ziek worden was bijna onmogelijk geweest. De deskundigen waarschuwen daar overigens nog steeds voor.. dat we op moeten blijven letten. Daarom ook dat er niet zo veel versoepeling nog kwam. Maar er lopen me er teveel rond die denken dat alles al 'over' is en zich nergens meer wat van aantrekken. En er vooral ook zelf heel veel verstand van hebben.. en denken dat het RIVM sprookjes verkoopt. :-/ Als zíj dan maar met hun kont omhoog op die ic's terecht gaan komen.. en niét ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh oeps.. foutje bedankt! Niet Kaspisch, maar Kaukasisch! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, nooit geweten dat er soorten waren, bedankt! Kaspisch, Kaukasisch, je zat in de goede richting. :)
      Ik was er nog niet direct mee geconfronteerd, met deze complotdenkers. Was echt geschokt.

      Verwijderen
  5. Oh... al die mensen die denken het beter te weten. En daar naar handelen. Ik vind het ech verschrikkelijk en zooo dom. De maatregelen zijn er niet zomaar. Die zijn gebaseerd op wat men NU weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ikga er ook van uit dat de regering weet wat ons te doen staat. Vandaag merkte ik heel veel mensen die niet op 1,5 bleven. Ik voelde me er heel vervelend onder en ben naar huis gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het woord 'samen' is zo treffend. Altijd en overal los je problemen samen op. Ik kan me je geschoktheid helemaal voorstellen en ik sluit me aan bij jouw gevoel om me verbonden te voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. A lovely, heartfelt post, Judy! Thanks for the sweet photos:)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties... hartstikke welkom!
Ze worden gemodereerd om spam te voorkomen.